۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹

معاون آبخیزداری بوشهر مطرح کرد؛

نجات کشاورزی شهرستان جم از بی‌آبی با تکمیل پروژه‌های آبخیزداری

نجات کشاورزی شهرستان جم از بی‌آبی با تکمیل پروژه‌های آبخیزداری

بوشهر - معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از نجات کشاورزی شهرستان جم از بی‌آبی با تکمیل پروژه‌های آبخیزداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهابی ظهر جمعه در بازدید از زیرساخت‌های آبخیزداری جم اظهار داشت: اهداف طرح بزرگ‌ آبخیزداری در شهرستان جم را می‌توان کاهش فرسایش خاک، کنترل روان آب‌ها، کاهش فرسایش خاک و بهره‌وری بهینه و تقویت سفره‌های زیرزمینی عنوان کرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: سازه های اجرا شده بدون شک سفره‌های زیرزمینی را تقویت و در حوزه کشاورزی تحولی عظیم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: شهرستان جم از مناطق مهم کشاورزی این استان است و در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی و بویژه وجود تاسیسات صنعت نفت دشت‌های شهرستان در وضع بحرانی قرار گرفته است و کشاورزی جم بسیار ضعیف شده است.

شهابی یادآور شد: در استان بوشهر ۶۴۰ سازه آبخیزداری وجود دارد که بخش مهمی از آنها در شهرستان جم قرار دارد و  انتظار می‌رود پس از پایان اجرای همه فازهای عملیات احداث سازه‌های سنگ ملاتی این شهرستان، براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته عمده بارندگی‌های فصل زمستان در این شهرستان ذخیره شود.

وی گفت: سازه‌های اجرا شده و یا در حال اجرا در شهرستان جم ارتفاع دو تا ۵ متری دارند و در سراسر شهرستان بر اساس طرح مطالعاتی که انجام شده است اجرا شده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این سازه‌ها حجم خوبی از آب‌های سطی را در خود ذخیره می‌کند و انشالله فاز دوم این طرح با اعتباری معادل ۱۶ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 4024054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha