۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۴

با حضور گسترده مردم:

راه‌پیمایی بزرگ منادیان آرامش در شاهرود برگزار شد

راه‌پیمایی بزرگ منادیان آرامش در شاهرود برگزار شد

شاهرود- راه‌پیمایی بزرگ منادیان آرامش با حضور گسترده مردم و جمعی از مردم و روحانیان به مناسبت روز حجاب و عفاف در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی منادیان آرامش غروب چهارشنبه هم‌زمان با سالروز حادثه خونین مسجد گوهرشاد به علت اعتراض به فرمان کشف حجاب توسط رضا خان، در مشهد در حالی از مسجد مدرسه قلعه شاهرود به سمت پارک کودک برگزار شد که حضور بانوان، جوانان، روحانیان، مسئولان، دانشجویان و آحاد مردم شهید پرور شاهرود در این راهپیمایی چشم گیر بود.

دفاع از ارزش های ملی جنبه عمومی پیدا کند

امام‌جمعه موقت شاهرود در حاشیه راهپیمایی روز حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: یکی از مظاهر امربه‌معروف و نهی از منکر این است که دفاع از ارزش‌های ملی جنبه عمومی پیدا کند و به‌عنوان یک شعار اسلامی در جامعه مطرح شود.

 حجت‌الاسلام حمید عبدالهیان بابیان اینکه مسئولان باید از ورود لباس‌های قاچاق جلوگیری کنند تا مظاهر فرهنگ غربی در جامعهرواج پیدا نکند، تصریح کرد: با برگزاری این‌گونه مراسم‌ها فلسفه و پیامی که قرآن و روایات بارها به صیانت از حجاب تأکید کرده است، در جامعه ابلاغ می‌شود

وی افزود: در سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌های آموزشی در خصوص حجاب و عفاف برگزار می‌شود تا بابیان مبانی دینی و عقلانی و اجتماعی فلسفه حجاب تبیین شود لذا مبلغانی که در مساجد و روحانیانی که در روستاها مستقر هستند این اهداف را با مخاطبان در میان می‌گذارند، وظیفه دانشمندان و نویسندگان است که درزمینهٔ مسائل حجاب جنبه تبیینی داشته باشند و مسئولان مبارزه ریشه‌ای با پدیده بدحجابی داشته و مجاری نفوذ اندیشه‌های غرب را در جامعه سد کنند.

حجاب به آرامش خانواده و جامعه کمک می کند

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: برگزاری این‌گونه آئین ها پایبندی به ارزش‌های دینی و انقلابی را مطرح می‌کند لذا آرامش واقعی زمانی می‌تواند در جامعه و خانواده رخ دهد که حفظ حجاب به تحکیم بنیان خانواده کمک کند.

سرهنگ حمید دامغانی در ادامه تصریح کرد: زمانی حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود امنیت نیز در جامعه فزونی می یاد لذا معتقدیم حرکت نمادین راهپیمایی حجاب و عفاف به افزایش تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند چرا که امروز همه می دانیم دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود تهاجم فرهنگی را به کشورها تحمیل و از طریق بی‌حجابی بنیان‌های اعتقادی مردم را سست می کنند.

وی افزود: برگزاری راهپیمایی این‌یک پیام را به دنبال دارد که مردم ایران همچنان بر آرمان‌های خودشان ایستادگی و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند تا دشمنانی که خواب‌های ننگین دیدند، بدانند که رؤیاهای آن‌ها محقق نخواهد شد.

فرمانده سپاه پاسداران شاهرود بابیان اینکه دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی به دنبال پیاده‌سازی اهداف شوم خود است، ابراز داشت: دشمن فروپاشی بنیان خانواده را از طریق حصار کشیدن زنان جامعه دنبال می‌کند بنابراین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی باید مشخص شود که اگر می‌خواهند از نظام و انقلاب دفاع کنند باید درزمینهٔ حجاب و عفاف فرهنگ‌سازی جدی صورت گیرد.

برگزاری کارگاه های آموزشی مشوق فرهنگ حجاب و عفاف است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم بابیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مردم درباره حجاب و عفاف باید احیای امربه‌معروف باشد، ابراز داشت:  در شرایطی که این برنامه‌ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود در فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر است چراکه مشاهده می‌کنیم دانشگاه را متهم می‌کنند که بدحجابی از آنجا نشات می‌گیرد اما درصورتی‌که این‌گونه نیست.

حجت‌الاسلام محمدعلی حسین پور در ادامه تصریح کرد: ۸۰درصد دانشجویان از حجاب مطلوب برخوردارند لذا باید ۲۰درصد مابقی را منسجم و سامان‌دهی کنیم و می‌توانیم با برگزاری راهپیمایی حوزه حجاب و عفاف در قشر جوان اثرگذاری داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های حجاب و عفاف یکی دیگر از راهکارهای ترویج این امر به شمار می‌رود لذا بانوانی که این مسیر را رفته و برگشتند که نمونه‌هایی ازاین‌دست در جامعه بسیارند که بهترین مشوق حجاب و عفاف به شمار می‌روند و میتوانند درزمینهٔ مزیت‌های حجاب با سایر مردم صحبت کنند.

دشمن در کمین  شبیخون فرهنگی است

یکی از بانوان شرکت کننده در راهپیمایی حجاب و عفاف نیز در گفتگو با خبرنگار مهر،  ابراز داشت: دشمن می کوشد تا ما را از ارزش های دینی و اسلامی دور کند لذا باید با هوشیاری و صیانت از حجاب و عفاف پاسخ قاطع به هنجار شکنان داد لذا آماده ایم که بگوییم با چادر حافظ اسلام و ارزش های دینی و راه شهدا هستیم.

نرگس حسینی در ادامه تصریح کرد: خانواده ها نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان دارند لذا هر چه مفاهیم حجاب و عفاف در جامعه بیشتر مطرح و در این زمینه فرهنگ سازی افزون تر شود امنیت معنا و جایگاه واقعی خود را پیدا می کند.

وی افزود: بدخواهان در شبیخون فرهنگی در تلاشند تا عزت زن مسلمان و عفت بندگی را از آنها بگیرند لذا باید در برابر این حجاب هراسی ایستادگی کرد و اجازه نداد دشمن با بی حجابی به  اهداف شوم خود دست یابد.

توزیع رایگان کتاب با موضوع حجاب و عفاف ازجمله حواشی این مراسم بود.

کد خبر 4029607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha