۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲

نائب رئیس شورای شهر اصفهان:

نخاله‌های ساختمانی یکی از منابع اصلی ریزگردهای اصفهان است

نخاله‌های ساختمانی یکی از منابع اصلی ریزگردهای اصفهان است

اصفهان - نائب رئیس شورای شهر اصفهان نخاله‌های ساختمانی شرق اصفهان را از دیگر منابع ریزگردها عنوان کرد و گفت: باید محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی اصفهان تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شریعتی ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن قدردانی از مردم اصفهان برای حضور در آئین تشییع شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس و تبریک روز دختر با اشاره به بی‌توجهی‌های صورت گرفته در خصوص کمک به مراکز فرهنگی و مساجد شهر اصفهان اظهار داشت: متأسفانه مبالغی که در بودجه برای کمک به مساجد ذکر شده است و مراکز فرهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی  را دچار مشکل کرده و هر روز از مناطق مختلف تماس می‌گیرند که با توجه به هزینه‌هایی که انجام شده متاسفانه بابت آن با توجه مبالغ مصوب مبلغی را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه به وجود ریزگردها در هوای اصفهان طی دو هفته اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: این ریزگردها حاصل خشکسالی‌های اخیر و خشکی تالاب گاوخونی بوده است که پیامدهای نامطلوبی را نیز به همراه داشته است.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه این مشکل به وضوح در شرق اصفهان به صورت متناوب و یا همیشگی بوده است، افزود: این در حالی است که گرد و غبار در این منطقه مشکلات زیادی را برای سلامتی شهروندان ایجاد کرده که انواع سرطان‌ها از جمله این بیماری‌هاست و آمار و پژوهش‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به مشکلات و معضلات زاینده‌رود در هیات دولت ابراز داشت: رئیس جمهور در روزی که به نام مقابله با ریزگردها نامگذاری شده بود از معضلات ارومیه و جنوب کشور سخن به میان آورد و از زاینده رود حرفی نزد.

شریعتی با اشاره به اینکه تامین بودجه به تکمیل پروژه مربوطه بهشت آباد و موارد دیگر نیازمند مساعدت دولت است، تصریح کرد: در این راستا نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باید مطالبه‌گری ویژه‌تری داشته باشند.

وی نخاله‌های ساختمانی شرق اصفهان را از دیگر منابع ریزگردهای اصفهان عنوان کرد و گفت: باید محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی اصفهان تغییر یابد و محل فعلی باید به فضای سبز تبدیل شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه کوه نخودی، افزود: در راستای این پروژه پیشرفت‌های خوبی انجام شد و پیشنهاد می‌شود که مسیر بازگشایی شود تا بهره‌برداری بهتری از این سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

وی همچنین به نبود سیستم فاضلاب در نقاط شرق و منطقه ۱۵ اصفهان اشاره کرد و گفت: اداره آب و فاضلاب باید به این مهم توجه داشته باشد.

کد خبر 4037911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha