۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

۸۰ درصد صادرات استان زنجان توسط ۱۵ واحد تولیدی صورت می گیرد

 ۸۰ درصد صادرات استان زنجان توسط ۱۵ واحد تولیدی صورت می گیرد

زنجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صادرات استان زنجان توسط ۱۵ واحد تولیدی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری شامگاه چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات، افزود: صادرات غیرنفتی کشور در چهار ماهه نخست سال گذشته با احتساب میعانات میعانات حدود ۴۲ هزار بوده و ارزش این میزان صادرات با میعانات ۱۴ میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی ۱۲ میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار کرد: امسال میزان واردات ۱۳.۵ میلیارد دلار و بدون احتساب ۱۱ میلیارد دلار در سطح کشور بوده ومیزان واردات در چهار ماهه نخست امسال نیز ۱۵.۸ میلیارد دلار بوده است که با این احتساب امسال طراز تجری منهای ۲.۵۴ بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صادرات استان زنجان را ۱۵ واحد تولیدی انجام می‌دهند.

فغفوری تاکید کرد: طی سال گذشته به علت تحریم و مشکل انتقال پول ۷۶ درصد از صادرات در سطح کشور با احتساب میعانات گازی محقق شد و  در استان زنجان نیز نه تنها اهداف محقق شد بلکه ۹ درصد بیشتر از برنامه نیز در حدود ۳۳۰ میلیون دلار محقق و در عمل ۳۵۰ میلیون دلار محقق شد.

وی افزود: استان زنجان دارای ظرفیت های خوبی در زمینه صادرات استان است و برخی واحدهای تولیدی صادرات خود را از گمرک سایر استانها صورت می دهندکه باید برای برگرد اندن  فرایند صادرات آنها از گمرک زنجان تلاش شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: چند شرکت بزرگ صادرات خود را از سایر گمرکات صورت مید هند که این میزان صادرات به نوبه خود بخشی از سهم صادراتی استان زنجان را شامل می شود. 

فغفئری افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی استان بیش از یک هزار و ۹۵۵ دلار است و این نشان می‌دهد که در استان زنجان صادرات محصولات خام پایین است.

کد خبر 4061555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha