۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

کمیته‌های «پروژه مهر» در لرستان ایجاد شد/لزوم تقسیم عادلانه منابع

کمیته‌های «پروژه مهر» در لرستان ایجاد شد/لزوم تقسیم عادلانه منابع

خرم آباد - مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از ایجاد کمیته های پنج گانه پروژه مهر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدانظر دریکوند صبح پنج شنبه در جلسه روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های لرستان به فعالیت کمیته های پنج گانه تعمیر و تجهیز، ساماندهی منابع انسانی، توجیه و تبلیغ، نظارت و ارزیابی و تایید صلاحیت اشاره کرد و اظهار داشت: باید با همدلی و انسجام تلاش کنیم تا مدارس، خود را برای استقبال شایسته از دانش آموزان و فرهنگیان مهیا کنند.

دریکوند در ادامه به لزوم تقسیم عادلانه تجهیزات و منابع تاکید کرد و افزود: شیوه نامه و دستورالعمل توسعه سنواتی و ساماندهی منابع انسانی به مناطق و شهرستان ها ابلاغ شده و مدیران موظفند طبق این شیوه نامه برنامه های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به اجرای سیاست تفویض اختیار در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تفویض اختیار ظرفیتی بالقوه و فرصتی مناسب را در اختیار مدیران قرار می دهد تا با رعایت منافع و مصالح تعلیم و تربیت از این فرصت و ظرفیت حداکثر بهره برداری را به عمل آورند.

دریکوند تصریح کرد: باید بستر فرهنگی مناسب مهیا شود تا با نگاهی جامع از این فرصت در راستای اهداف و منافع کلی دستگاه استفاده شود و با بخشی نگری و نگاه محدود و بسته این فرصت به بیراهه کشانده نشود.

وی نگاه محدود و سلیقه  ای به تفویض اختیار را آسیبی جدی عنوان کرد و گفت: اگر خدای نکرده از این فرصت سوء استفاده شود و مدیری بخواهد برای تحقق اهداف شخصی خود یا منکوب کردن مخالفان از آن استفاده کند، قطعاً ضرر و آسیب آن به کل دستگاه تعلیم و تربیت وارد می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : ما با دقت و حساسیت عملکرد مدیران را ارزیابی خواهیم کرد و در برابر خطاهای عامدانه کوچکترین اغماضی نخواهیم کرد.

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش متعلق به همگان است و همه باید کمک کنند تا اهداف کلان تعلیم و تربیت محقق شود و اضافه کرد: نگاهی سلیقه ای در آموزش و پرورش خطرناک است و ما را به بیراهه می کشاند.

دریکوند در ادامه سخنان خود افزود: باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و نیروهای توانمند، کارآمد و پرتلاش را به کارگرفت.

وی به حضور عوامل اجرایی مدارس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته اشاره کردو گفت : عوامل اجرایی مدارس در تیرو مردادماه باید در این روزها با حضور منظم و مستمر خود جوابگوی ارباب رجوع باشند. دریکوند به نظارت و کنترل دقیق روسا اشاره کرد و گفت : مدیران باید با حضور در مدارس  نحوه خدمات رسانی مدیران مدارس را کنترل و نظارت کنند.

دریکوند در قسمت دیگری از سخنان خود به تفاهم نامه شورای زکات هم اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه روسای آموزش و پرورش به عنوان دبیر کمیته توزیع شورای زکات و مدیران مدارس هم به عنوان رابطین این شورا منصوب می شوند و تلاش می شود تا از منافع زکات جمع آوری شده برای توسعه فعالیت های مدارس و کمک به  ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان نیازمند استفاده شود.

وی به ساماندهی درآمدهای اختصاصی هم اشاره کردو گفت: درآمدهای اختصاصی باید در چارچوب قوانین و مقررات و پس از طی فرایند قانونی از طریق خزانه به چرخه اعتبارات آموزش و پرورش برگردد.

کد خبر 4061796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha