۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

اقتصاد آموزش و پرورش تحت تاثیر ساماندهی نیروی انسانی است

اقتصاد آموزش و پرورش تحت تاثیر ساماندهی نیروی انسانی است

ارومیه - معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان گفت: اقتصاد آموزش و پرورش تحت تاثیر ساماندهی نیروی انسانی است و بدون آن مشکل نظام آموزشی رفع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم محمدی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و معاون های مدارس شهرستان مهاباد اظهار داشت: هرکجا احساس کنیم با ایجاد کلاس و مدرسه می توان دانش آموز جذب کرد، این کار را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم دانش آموزی از تحصیل بازنماند عنوان کرد: بر این اساس تاکنون ۱۱۱مدرسه زیر پنج نفر در استان خدمات آموزشی ارائه می دهند.

محمدی همچنین اجرای درست طرح ساماندهی نیروی انسانی را ضروری دانست و اظهارداشت: کمبود پنج هزار نیروی انسانی در سطح استان را می توان با این طرح مدیریت کرد.

محمدی گفت: بهینه شدن کلاس بندی، بهره وری در استفاده از نیروی انسانی، شناسایی کمیت و کیفیت نیروهای مازاد از مهم ترین دستاورد های این طرح بوده است.

وی افزود: اقتصاد آموزش و پرورش تحت تاثیر ساماندهی نیروی انسانی است و بدون آن مشکل نظام آموزشی رفع نخواهد شد.

وی گفت: ساماندهی به معنای استفاده درست از ظرفیت های موجود است که تنها مختص معلم ها نیست و مدیران و دانش آموزان و مدارس و کلاس ها را نیز شامل آن می شوند.

محمدی در خصوص عدالت آموزشی و با تاکید بر اینکه نیروهای متخصص باید در حوزه و رشته خود مورد استفاده قرار گیرند افزود: با این روند آموزش و تربیت بهبود می یابد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی ونیروی انسانی استان در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی نیروی انسانی آموزش وپرورش مهاباد را در سال جاری عالی ارزیابی نمود و آن را جزو شهرستان های فعال در این زمینه قلمداد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز با اشاره به وضع کیفی آموزش و پرورش شهرستان آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آمار قبول شدگان کنکور امسال شهرستان مهاباد نسبت به سال قبل رشد بسیار خوبی داشته است.

کامبیز شاوله اظهار داشت: استارت ساماندهی نیروی انسانی از بهمن ماه ۹۵ زده شده تا ساماندهی نیروها بر اساس تخصص وشایسته سالاری انجام گیرد و درنهایت شاهد جلو گیری ازپرت نیرو و کاهش هزینه ها باشیم

وی گفت: با تشکیل جلسات متعدد ورایزنی های صورت گرفته و همکاری نیروهای در اول مهر هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.

در پایان نمایندگان مدیران مقاطع سه گانه شهرستان مهاباد به بیان انتظارات وپیشنهادات مقاطع خود پرداختند وخواستار رفع موانع ومشکلات حوزه کاری خود شدند.

کد خبر 4061977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha