۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

کاهش مهاجرت از روستاها به شهرهای خراسان رضوی

کاهش مهاجرت از روستاها به شهرهای خراسان رضوی

مشهدـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:سیاست های جدید دولت در حمایت از روستائیان باعث کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها در خراسان رضوی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مقدوری ظهر یکشنبه در جلسه تبیین و آموزش سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت جمعیت روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: در این استان شاهد رشد سه درصدی جمعیت روستایی نسبت به سرشماری سال ۹۰ هستیم.

وی افزود: برای اولین مرتبه طی سال های گذشته  تعداد مردان روستایی از خانم ها بیشتر شده است، در سال ۹۵ تعداد خانم ها ۸۴۲ هزار و ۵۸۷ نفر و دارای رشد هشت دهم درصدی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۰ حدود ۲۸ درصد جمعیت کشور جمعیت روستایی بوده که در سال ۹۵ این عدد به ۳۱ درصد رسیده است که جابجایی جمعیت از روستا به شهر الزاماتی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم شاهد سیاست ها و رویکردهای جدید در حوزه توسعه روستایی بودیم گفت: در استان های کشور با کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها مواجه ایم و امیدواریم با ادامه این سیاست های این حوزه روند کاهش ورود روستاییان به شهرها را شاهد باشیم.

مقدوری تاکید کرد: تنها نگاه توسعه ای در بخش های اقتصادی  مهم نیست بلکه نگاه اجتماعی، فرهنگی، پشتیبانی و مالی با رویکردهای جدید دولت در توسعه روستاها نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه توسعه باید از روستاها شروع شود ابراز کرد: اتکاء اساسی در بخش های اقتصادی به حوزه روستایی در ایران هنوز وجود دارد و درآمدهای اقتصادی کشور به روستاییان متکی است که با همین نگاه نیازمند سیاست های جدید برای حمایت از تولید هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تعداد شوراهای روستایی نسبت به سال ۹۵، ۴/۲ درصد رشد داشته است و تعداد خانم ها در شوراهای روستایی  از ۱۵۸ نفر در سال ۹۰ به ۱۹۲ نفر در سال ۹۵ رسیده است.

مقدوری بیان کرد: بعد از انتخابات شرایط خوبی در خراسان رضوی ایجاد شده است که با جهت گیری های دولت دوازدهم و نگاه خاصی که برای توسعه کشور با رویکردهای پشتیبانی و تبیین سیاست های جدید دارد، شاهد ارتقای ساختار مدیریتی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم  با تلاش فرمانداران و استانداران نتایج رویکردهای جدید دولت دوازدهم را هرچه زودتر شاهد باشیم.

کد خبر 4064138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha