۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸

معاون میراث فرهنگی عازم تبریز می شود

معاون میراث فرهنگی عازم تبریز می شود

معاون میراث فرهنگی کشور به همراه هیاتی از کارشناسان به منظور بررسی وضعیت ارگ علیشاه فردا عازم تبریز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور به همراه  مدیرکل مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی، مدیر کل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی و تنی چند از کارشناسان میراث فرهنگی و طبیعی فردا صبح به منظور بررسی  میدانی وضعیت ارگ علیشاه و نشست با مسئولین استانی عازم تبریز می شود.

بررسی میدانی و ساماندهی منطقه حفاظت شده ارسباران از منظر تاریخی و طبیعی و برگزاری نشست هماهنگی در این زمینه از دیگر اهداف این سفر دو روزه به شمار می رود.

طالبیان مردادماه سالجاری و در نخستین جلسه هماهنگی بین دستگاه های مرتبط با پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران با تاکید بر همکاری های مستمر و بسترسازی های دستگاه های مرتبط، آگاهی افزایی به جوامع محلی، ساماندهی عوامل مخدوش کننده بصری، مدیریت پسماند روستاهای واقع در عرصه و حریم منطقه حفاظت شده ارسباران، وحدت رویه بین مدیران مرتبط و نصب تابلوهای معرفی منطقه را از جمله اولویت های اجرایی بر شمرده بود .

پرونده نامزدی میراث جهانی ارسباران  به همراه پرونده منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس در کمیته میراث جهانی سال ۲۰۱۸  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4067606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha