۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳

قائم مقام برق منطقه ای مازندران و گلستان:

پروژه ۴ مداره ساری پرظرفیت ترین خط پست برق مازندران است

پروژه ۴ مداره ساری پرظرفیت ترین خط پست برق مازندران است

ساری - قائم مقام شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: پروژه خط چهار مداره پست برق مرکز مازندران پرظرفیت ترین خط پستی استان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن مرادی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه های برق منطقه ای در رابطه با پست پروژه خط چهارمداره مرکز مازندران- قائم شهر یا همان پست شهدای حرم مرکز مازندران، آن را یکی از ۴ پست ۴۰۰ کیلوواتی احداث شده در مازندران برشمرد و افزود: سه پست موجود دیگر در نکا، بابل و کلاردشت بوده و این چهارمین پست و پرظرفیت‌ترین پستی است که در منطقه مازندران و گلستان به قدرت ۶۳۰ مگاولت آمپر وجود دارد.

معاون برق منطقه ای مازندران، با بیان اینکه خروجی پست ۴۰۰ کیلوواتی باید پست‌های ۲۳۰ کیلوولت وصل شود گفت: احداث خط مرکز به قائم شهر به طول ۱۵ کیلومتر و شامل برج های مشبک و تلسکوپی در این راستا انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در محدوده شهرها برای عبور از مناطق شهری باید از برج‌های مشبک که حریم زیادی اشغال می کنند استفاده کرد، افزود: در این پروژه از برج های تلسکوپی که برای اولین بار در سطح کشور ساخته شده است نیز استفاده کردیم و هزینه احداث این خط ۲۶ میلیارد تومان است.

مرادی در رابطه با دو مدار ۲۳۰ و دو مدار ۶۳ کیلوولت گفت: از دو مدار ۲۳۰ یکی به پست ۲۳۰ قائم شهر و دیگری به پست ۲۳۰ بابل فرستاده می‌شود و همزمان با این پروژه، یازده پروژه دیگر در نقاط دیگر مازندران افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این خطوط دو مداره و تک مداره انجام می‌شد اما در این پروژه خطوط چهار مداره است، افزود: در استان مازندران به واسطه محیط زیست شکننده و فاصله نزدیک کوه و دریا، این اجازه را نداریم که هر حریمی را اشغال کنیم، بنابراین حریم‌ها کمپکت شدند و به جای یک مدار، ۴ مدار را در همان حریم و با همان ابعاد بدون اینکه زمین بیشتری اشغال شود، عبور دادیم.

کد خبر 4073037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha