۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۴۱

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است

مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: روند مناسب سازی محیط های فرهنگی برای معلولان در زنجان رشد یافته است.

محمد محمدی قیداری در گفت و گو با خبرنگار مهر به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی  استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حاضر  بیش از ۲۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده اند. 

وی با بیان اینکه مناسب سازی فرهنگی برای معلولان در جامعه  به خوبی در استان زنجان  اجرا شده است، اظهار کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر مناسب سازی محیط های فرهنگی به خوبی جا افتاده و توسعه یافته است.  

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره مناسب سازی فضا ها برای معلولان اشاره کرد و گفت: جامعه حمایت از حقوق معلولان، سازمان ها و نهادهای مرتبط در تلاش برای تحقق این امر هستند تا اماکن عمومی و مبلمان شهری را برای معلولان مناسب سازی کنند که سازمان بهزیستی ناظر این امر است و دبیرخانه آن در سازمان بهزیستی قرار دارد.

محمدی قیداری تاکید کرد: فراهم کردن بستر فیزیکی مهمترین موضوع برای معلولین است  و از سال۸۳ تا به امروز در طول هشت سال مناسب سازی فرهنگی رشد پیدا کرده است و این موضوع در بین  عموم مردم جا افتاده است و مناسب سازی فیزیکی نیاز به اعتبارات دارد. 

وی افزود: در پروژه های جدید باید مناسب سازی رعایت شود که اگر این امر محقق نشود برای این پروژه ها پایان کار صادر نمی شود و توجه به مناسب سازی فرهنگی و فیزیکی باعث ارتقای اعتماد به نفس معلولان می شود. 

محمدی قیداری ابراز کرد:  یک معلول باید در زمینه توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند شود و بستر فیزیکی و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه فراهم شود و آماده شدن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای حضور معلولین در عرصه‌های مختلف و استفاده از توانمندی‌های بالقوه آن‌ها در جامعه است.

کد خبر 4080933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha