۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴

استاندار گیلان تأکید کرد:

لزوم ساماندهی پسماند در گیلان/صنعت و کشاورزی تقویت شود

لزوم ساماندهی پسماند در گیلان/صنعت و کشاورزی تقویت شود

رشت-استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ساماندهی تالاب انزلی و پسماند در گیلان به عنوان دو اولویت مهم در دولت دوازدهم گفت: وضعیت حوزه صنعتی و تقویت بخش کشاورزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به سهم بخش خصوصی درسرمایه گذاری، اظهار کرد : دولت برحمایت از بخش خصوصی تأکید دارد.

وی با بیان اینکه  میزان سرمایه گذاری داخلی از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پنج هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: وظیفه داریم روند حمایت از بخش خصوصی را تقویت و ادامه دهیم.

استاندار گیلان به نشست اخیر کارگروه تولید و اشتغال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: مدیران عامل بانک ها متعهد شدند که دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعدادی از واحدهای تولیدی بزرگ استان پرداخت کنند که انجام این تعهد باید پیگیری و به طور کامل جذب شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در همین زمینه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته اگر چه کافی نیست و باید با جدیت بیشتر این مسیر ادامه یابد.

نجفی در ادامه بر ساماندهی تالاب بین المللی انزلی و پسماند در گیلان به عنوان دو اولویت اصلی استان در دولت دوازدهم تأکید کرد و یادآورشد:  برای رفع مشکلات موجود در این دو حوزه باید این دو طرح مهم استانی به پروژه ملی تبدیل شده و یا با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شوند.

به گفته این مسئول رئیس جمهور نیز دستورات لازم درباره حل معضلات پسماند استان های شمالی را به رئیس سازمان محیط زیست داده است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به حوزه صنعتی و تقویت بخش کشاورزی استان به عنوان اولویت های مدیران، تصریح کرد : هزینه در این دو حوزه سرمایه گذاری محسوب شده و نتایج آن در آینده مشخص می شود.

نجفی همچنین به توجه به بخش علم و فناوری استان و استفاده از مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و افزود : در زمینه تجهیز استودیو صدا و سیما نیز باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد زیرا وضعیت کنونی زیبنده صدا و سیما گیلان نیست.

کد خبر 4081257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha