۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳

خطیب نماز عیدغدیر یزد:

بزرگداشت عید غدیر تکلیف است/فلسفه ولایت در روز عید غدیر تبیین شود

بزرگداشت عید غدیر تکلیف است/فلسفه ولایت در روز عید غدیر تبیین شود

یزد ـ خطیب نماز عید غدیر در یزد با اشاره به اهمیتی که ائمه اطهار (ع) برای بزرگداشت عید غدیر قائل بودند، گفت: بزرگداشت عید غدیر یک تکلیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه صبح امروز در خطبه‌های نماز عید غدیر که در مسجد امیرچخماق یزد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: اعیاد مذهبی به ویژه عید سعید غدیرخم و شعائر این روز باید همچون عزاداری محرم گرامی داشته و به آن توجه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ائمه اطهار (ع)عنایت ویژه‌ای به مسئله غدیر و این عید بزرگ الهی داشتند، بر همه ما تکلیف است که این عید را با شکوه هرچه تمام گرامی بداریم.

احمدی فقیه با اشاره به دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عنوان کرد: ایشان نیز تاکید داشتند که عید غدیرخم حتما باید همچون برنامه‌های ایام محرم، باشکوه برگزار شود و نباید تنها به برگزاری چند جشن ساده اکتفا شود.

خطیب نماز عید غدیر در یزد با تاکید بر لزوم تبیین فلسفه عید غدیرخم بیان کرد: در این روز که به امیرالمومنین، حضرت علی (ع) تعلق دارد، لازم است فلسفه ولایت تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنت برگزاری نماز عیدغدیر برای اولین بار در استان یزد توسط آیت الله محمدحسن احمدی فقیه، یادآور شد: بعد از فوت ایشان همچنان این مراسم بعد از پیاده‌روی سادات از امامزاده جعفر (ع) در مسجد امیرچخماق برگزار می شود.

احمدی فقیه ادامه داد: با توجه به اینکه در روایات داریم که نماز عیدغدیر باید در مسجد معبر اصلی شهر و به صورت باشکوه و همراه با مراسم خاص برگزار شود، بنابراین مسجد امیرچخماق در ابتدای امر انتخاب شد و این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل به فضل خدا برگزار می شود.

وی، صله رحم و احترام به سادات را از مواردی دانست که مورد تاکید همه علما و از دستورات دین اسلام است بنابراین بر همه ما واجب است در این روز ضمن دیدار با والدین به ویژه سادات، نسبت به تعظیم شعائر اسلامی اقدام کنیم.

به گزارش مهر، جمعی از سادات صبح امروز به رسم هر سال از امامزاده جعفر (ع) یزد با چاوشی خوانی تا مسجد امیرچخماق پیاده‌روی کردند و سپس در این مسجد نماز عید غدیر را به جای آوردند.

کد خبر 4082034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha