۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴

با حضور معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آئین اختتامیه نهمین دوره آزمون «ترنم وحی» برگزار شد

آئین اختتامیه نهمین دوره آزمون «ترنم وحی» برگزار شد

آئین اختتامیه نهمین دوره آزمون «ترنم وحی» موسسه مهد قرآن استان کرمان با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین اختتامیه نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر "ترنم وحی" ویژه حافظان قرآن عضو  موسسه مهد قرآن از سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با شب عید سعید غدیر در مس سرچشمه استان کرمان برگزار شد .

حشمتی در آئین اختتامیه آزمون قرآنی ترنم وحی با تبریک عید سعید غم طی سخنانی با تجلیل از همت بلند اساتید ،  مربیان و مدیران مهد قرآن سراسر کشور برای رشد و شکوفایی حافظان قرآن و تقدیر از مدیریت منطقه مس کرمان ، شهر مس سرچشمه جهت میزبانی از این رویداد بزرگ فرهنگی گفت : تحولات در حوزه‌های مختلف قرآنی و غیرقرآنی به سرعت اتفاق می افتد و باید خود را با وضعیت روز تطبیق دهید.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی و رسانه در حوزه قرآنی می‌تواند مؤثر باشد، افزود: زبان هنر در فهم و تدبر قرآن به طور ویژه اثرگذار است.

حشمتی اظهار کرد: امروز فهم قرآن در برخی فعالیت‌های قرآنی کمرنگ شده و خلاء آن حس می‌شود، قرآن هم زیباست و هم عقلانی، مؤسسه مهد قرآن طی ۲۵ سال در فهم و تدبر هم فعالیت داشته و باید برای عموم مردم کار شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان اینکه متفکران باید بیشتر به قرآن روی بیاورند، بیان کرد: چون مبنای قرآن فکری است و استدلال‌های آن همراه با تفکر است، باید بیشتر متفکران در این حوزه ورود نمایند.

وی اظهار کرد: از تجربه و دانش اساتید مانند استاد پرهیزکار (رئیس هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن) باید استفاده شود و نرم‌افزارهایی که کار شما (حفظ قرآن) را همگانی کند، تولید شود.

حشمتی گفت: یک قصه خوب، یک صوت، یک تابلوی نقاشی یا فیلم کوتاه اخلاقی قرآنی کاربرد زیادی خواهد داشت و کار شما را می‌تواند جهانی کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی تأکید کرد: نصب یک اپلیکیشن قرآنی بر روی تلفن همراه می‌تواند ما را به بخشی از این هدف نزدیک کند.

در ادامه  این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین فومنی الحائری مؤسس و رئیس هیئت امنای مهد قرآن کشور مؤسس مهد قرآن در سخنانی با اشاره به اینکه عمل به قرآن انسان را به سعادت می رساند افزود در کنار حفظ قرآن شایسته است فهم قرآن را فراگیریم .

وی گفت مؤسسه مهد قرآن زمینه فهم قرآن با تشکیل هیئت علمی حضور اساتید صاحب نام قرآنی همچون مرحوم استاد محدث با دقت و جدیت و کتاب های ٩ جلدی آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن را تألیف کردند که برابر آمار موجود بیش از یک میلیون نفر از آموزش های این کتابها بهره مند شدند .

 فومنی الحائری با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ کل متذکر شد مؤسسه کشوری مهد قرآن با تجربه ٢٥ ساله ، این توان را دارد چنانچه مورد حمایت قرار گیرد این آرزوی رهبر فرزانه قرآنی انقلاب را برآورده سازد .

در ادامه مراسم اختتامیه آزمون قرآنی "ترنم وحی" آقای مهندس حسنی مدیر عامل مس منطقه کرمان هم در سخنانی ضمن اظهار خشنودی میزبانی مس سرچشمه از حافظان و خادمان قرآن عضو مؤسسه مهد قرآن کریم سراسر کشور گفت انسان کامل کسی است که به آموزه های قرآنی عمل کند و هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد دچار خسران خواهد شد .

وی افزود : بیشترین تعداد شرکت کننده از مهد قرآن استانهای زنجان (شهرستان ابهر) ، کرمان (رفسنجان) ، قزوین ، تهران و یزد بودند . مدیر مؤسسه مهد قرآن در ادامه گزارش از برگزاری همایش ستادی و تخصصی مدیران مهد قرآن در نهمین دوره آزمون ترنم وحی یادآور شد ارزیابی عملکرد فعالیت های آموزشی ارتقای دانش علمی ، تشکیل کارگاه های تخصصی و مدیریتی از جمله برنامه های همایش مدیران بود .

گفتنی است از ٣٠٣ حافظ کل قرآن از ١٧ استان کشور که در آزمون مقدماتی و استانی حضور داشتند ١٤٩ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در مراسم اختتامیه و تجلیل از حافظان و خادمان قرآن کریم از ١١٩ نفر تقدیر شد و حافظان کل مدرک قبولی حفظ کل قرآن را با امضای معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاد شهریار پرهیزکار رئیس هیئت علمی و حجت الاسلام فومنی الحائری مؤسس و رئیس هیئت امنای مؤسسه کشوری مهد قرآن به همراه هدیه سکه بهار آزادی دریافت نمودند .

لازم به ذکر است نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر ترنم وحی ویژه حافظان قرآن مهد قرآن و همایش مدیران سراسر کشور از چهاردهم تا هفدهم شهریور ماه ١٣٩٦ با حمایت ، پشتیبانی و میزبانی مس منطقه کرمان شهر مس سرچشمه و همکاری مهد قرآن رفسنجان برگزار گردید .

کد خبر 4085044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha