۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶

مراسم یادبود بزرگ نادرزاد برگزار می شود

مراسم یادبود بزرگ نادرزاد برگزار می شود

مراسم یادبود بزرگ نادرزاد چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در کانون زبان پارسی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادبود بزرگ نادرزاد در کانون زبان فارسی برگزار می شود. در این مراسم افرادی چون ژاله اموزگار، داریوش شایگان و جواد طباطبا یی سخنرانی می کنند.

بزرگ نادرزاد در رشته فلسفه ازدانشگاه ژنو لیسانس گرفت و دکتری خود را در همان رشته در دانشگاه سوربن گذراند.آثار ارجمندی از متون فلسفی را به زبان فارسی ترجمه کرد. مقالات وی در مجله کلک و سپس بخارا منتشر می شد. تسلط نادرزاد به زبان فرانسه وعلاقه وافردکترنادرزاد به ادبیات فارسی بخصوص متون کلاسیک (نثر و شعر) ترجمه های ایشان را خواندنی و دلپذیر ساخته بود. 

ازجمله کتاب های ایشان می توان به حکمت یونان از شارل ورنر، رساله ایی درباب انسان از ارنست کاسیرر، توکویل از ژاک گنن هوتر، تاملی درمبانی دموکراسی از الن دو بنوا، دموکراسی در امریکا از الکسی دو تو کویل، ایین میترا از ورما رزن، قدرت سیاسی از لاپیر و درباب دمکراسی و تربیت واخلاق سیاست(مجموعه مقالات) اشاره کرد.

علاقمندان به شرکت در این مراسم می توانند روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۷ در کانون زبان پارسی واقع در آدرس خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب .پلاک ۱۲حاضر شوند.

کد خبر 4091811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha