۵ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹

نماینده مردم شاهرود و میامی:

دولت به دنبال رونق روستاها است/ مهاجرت معکوس امکانپذیر است

دولت به دنبال رونق روستاها است/ مهاجرت معکوس امکانپذیر است

میامی- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه دولت قادر به ایجاد شغل نیست بلکه مسیر را برای مردم هموار می کند، گفت: دولت با تقویت کارگاه های کوچک به دنبال رونق روستاها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم کردآباد میامی با بیان اینکه شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید به صورت مستقیم برای حل مشکلات وارد عرصه شوند و از آنچه در کشور رخ می دهد باخبر باشند، ابراز داشت: به منظور توانمند سازی جوامع بومی و محلی اعتبارات خوب با وام های مناسب برای روستایی ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: روستاهای کردآباد، ری آباد و بکران اغلب دارای جمعیت مهاجر هستند که باید شرایطی را فراهم کنیم تا جوان هایی که به شهرها مهاجرت کرده اند به روستای خود بازگردند و شاهد ایجاد مهاجرت معکوس باشیم لذا بدین منظور باید در وهله نخست ارتباط شورا با فرمانداری و جهاد کشاورزی تقویت شود.

عضو خانه ملت بابیان اینکه باید از امکانات و شرایط موجود حداکثر استفاده را برد، ابراز داشت: اگر از امکانات موجود در روستا استفاده نکنیم و از مشاوره افراد نخبه بی بهره باشیم روستاها و شهرهای دیگر از فکر دیگران بهره مند خواهند شد لذا نباید گله مند باشیم که چرا دولت شغل ایجاد نمی کند، باید آستین را بالا زده و خودمان همت کنیم.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه دولت کار ایجاد نمی کند بلکه با هموار کردن مسیر می کوشد تا رونقی را در روستاها ایجاد کند، افزود: دولت زیرساخت های زیربنایی را انجام و به مردم روستاها وام می دهد تا با دایر کردن کارگاه های کوچک نیازمندی های خود را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوان ها و دستگاه های اجرایی با قانونی که در مجلس مصوب شده باید به میدان وارد شوند، افزود: دولت با تصویب قوانین مناسب، تسهیلاتی را در اختیار روستاها قرار می دهد و از سوی دیگر پول مالیات مستقیم به حساب دهیاری ها ریخته می شود لذا باید خود مردم و افرادی که ییلاق و قشلاق دارند برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کارهای کوچک مشارکت کنند.

کد خبر 4100123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha