۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه دانش‌آموزی و پژوهش‌سراها

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه دانش‌آموزی و پژوهش‌سراها

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویجی برای مربیان یکی از اقدامات در فرآیند ترویج انرژی‌های تجدید پذیر در کشور محسوب می شود که توسط ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی در حال اجراسازی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ترویج و آموزش حوزه انرژی های تجدید پذیر یکی از بخش هایی است که در کشور ما نیاز به فعالیت زیادی دارد؛ در این زمینه ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برنامه های مختلفی را در نظر گرفته است.

در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی- ترویجی برای مربیان نخستین اقدام ستاد در فرآیند ترویج انرژی‌های تجدید پذیر در کشور است که در قالب دوره های ضمن خدمت تعریف می شود.

این دوره با هدف آموزش و ترویج حل مساله خلاقانه انرژی (انرژی های تجدید پذیر) ویژه نمایندگان استان های کشور برگزار می شود.

سپس در انتهای سال با برگزاری جشنواره هایی میان مدارس مختلف کشور میزان و سطح آمادگی و یادگیری دانش آموزان، معلمان و مدارس در مقایسه با یکدیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین تجهیز و ترغیب دانش سراها به عنوان کانون های دانشی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر نیز در دستور کار قرار دارد.

بنابراین پس از اجرایی سازی اقدامات ستاد انتظار انجام اقداماتی همچون دوره ضمن خدمت آموزشی –ترویجی حل مساله خلاقانه انرژی (انرژی های تجدید پذیر) در تابستان سال جاری ویژه نمایندگان استان ها، جشنواره دانش آموزی انرژی های تجدیدپذیر (ابر و باد و مه و خورشید و فلک) با رویکرد حل خلاقانه مسئله انرژی و تجهیز و آماده سازی دانش سراها به عنوان کانون های دانشی برای ترویج انرژی های تجدیدپذیر می رود.

کد خبر 4102325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha