۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵

امام جمعه مشهد عنوان کرد؛

بسیاری از دانشجویان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت هستند

بسیاری از دانشجویان نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت هستند

مشهد- امام‌جمعه مشهد گفت: امروز در دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان نسبت به موضوعات سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با برخی مدیران و اساتید دانشگاه های خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: دانشگاه محل تضارب افکار و اندیشه ها است و خوشبختانه فضای سیاسی در دانشگاه های مشهد خوب است و چالش هایی که در دیگر شهرها در دانشگاه ها به چشم می خورد در این شهر وجود ندارد.

وی افزود: باید سطح تحمل و امکان شنیدن سخن مخالف در دانشگاه ها وجود داشته باشد و نخبگان نیز باید در فضای علمی احساس آرامش و امنیت داشته باشند تا بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: البته برخی فکر می کنند دانشگاه فضایی است که می توانند در هر مکان و هر زمان به ارائه نظرات خود بپردازند که این صحیح نیست بلکه باید موقعیت بیان نظر را هم در نظر گرفت.

علم الهدی گفت:به عنوان مثال اگر قرار است در دانشگاه موضوع سیاسی مطرح شود، باید در موقعیت مناسب خود عنوان تا بهترین نتیجه حاصل شود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: بیان نظرات و تضارب آرا با بی بند وباری در فضای دانشگاه متفاوت است و مجموعه هایی مانند بسیج دانشجویی باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی در ادامه به اشاره به نقش مهم اساتید بسیجی در دانشگاه ها بیان کرد: بسیج اساتید باید در  مقابل نظرهایی که با هنجارهای نظام یا انقلاب سازگار نیست زمینه تضارب آرا را فراهم کند.

علم الهدی تصریح کرد: اگر بسیج اساتید به عرصه اقتصاد مقاومتی توجه کافی داشته باشد و مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان را دنبال کند هم اقتصاد خراسان رضوی رشد می کند و هم دغدغه اشتغال در خانواده هاکم رنگ می‌شود.

وی  با ارائه تحلیلی از وضعیت دانشجویان دانشگاه های مشهد اظهارکرد: از مجموع کسانی که در دانشگاه های مشهد مشغول به تحصیل هستند تنها ۱۵ درصد به موضوعات سیاسی و اجتماعی توجه دارند و ۸۵ درصد دیگر بی تفاوت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قرار گیری برخی تشکل های دانشجویی در مقابل یکدیگر بیان کرد: دلیل این امر نبود آگاهی نسبت مبانی نظام است که اگربه خوبی تبیین شود  بخش زیادی ازاین مسائل حل می شود.

کد خبر 4102833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha