۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸

در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد:

پخش آثار انیمیشن نهمین دوره جشنواره رویش در استان

پخش آثار انیمیشن نهمین دوره جشنواره رویش در استان

یاسوج- آثار انیمیشن نهمین دوره جشنواره رویش در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد پخش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  مدیر واحد هنرهای تصویری این مرکز گفت: چهار انیمیشن «نصفه سلحشور» ساخته مسعود قدسیه، «رقص قاصدک ها» ساخته وحید شاکری، «رهایی فرشته» ساخته رسول آذرگون و «راز ماهی قرمز» ساخته امیر غبار آستانه در نشستی پخش و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اسحاق آقایی افزود: این برنامه در راستای تشویق و حمایت از ساخت انیمیشن در استان برگزار شد و این واحد از کارهای تولیدی در این بخش حمایت میکند.

وی با اشاره به تاثیر گذاری انیمیشن در انتقال مفاهیم به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، ابراز داشت: با وجود حضور هنرمندان علاقه مند در این بخش،  هنوز در استان این حوزه فعال نشده است و امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت های حوزه هنری بتوانیم به زودی شاهد تولیدات قابل قبول در این بخش باشیم.

 آقایی همچنین گفت: مراسم پخش فیلم حوزه هنری همزمان با ایام سوگواری محرم و هفته دفاع مقدس در بخش های مختلف شهرستان باشت برگزار شد.

وی افزود:  فیلم کوتاه «هیهات» با موضوع و محوریت محرم و قیام عاشورا و هم چنین فیلم «قاصد»  با موضوع دفاع،  دو اثر سینمایی بودند که در این برنامه پخش شدند.  

آقایی تصریح کرد: این برنامه در مسجد صاحب الزمان بخش بوستان و با حضور و استقبال خوب مردم  برگزار شد.

وی توجه به مناسبت های مذهبی و ملی را از اهم برنامه های واحد هنرهای تصویری حوزه هنری دانست و افزود: در این واحد قصد داریم در طول سال و در مناسبت های مختلف، فیلم و آثار سینمایی مرتبط برای مردم پخش کنیم تا هم ارتباط نزدیکتری بین مردم و سینما به وجود آید و هم اینکه با زبان هنر برخی مفاهیم ارزشی و دینی به سطح جامعه منتقل شود.

کد خبر 4108356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha