۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹

رئیس شوارای ولایتی فراه:

رهبر طالبان در حال دیدار با فرماندهان خود در «فراه» افغانستان است

رهبر طالبان در حال دیدار با فرماندهان خود در «فراه» افغانستان است

رئیس شوارای ولایتی فراه افغانستان از حضور رهبر طالبان در این ولایت و دیدار مذاکراه با فرماندهان نظامی این گروه خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «جمیله امینی» رئیس شورای ولایتی فراه  افغانستان گفت که «ملا هیبت الله» رهبر گروه طالبان پس از سفر به «هلمند»، روز پنجشنبه هفته گذشته وارد ولایت فراه شده است.

 امینی بیان داشت که ملا هیبت الله در شهرهای «پشت رود» و «بکواه» ولایت فراه با فرماندهان و نیروهای خود دیدار و گفتگو کرده است.

وی افزود که رهبر گروه طالبان برای انتصاب افراد جدید و معرفی کردن والی‌ها، شهردارها و فرماندهان نظامی خود به فراه رفته است.

به گفته وی طالبان در ولایت فراه منابع مالی فراوانی دارند و از این رو فراه از اهمیت کلیدی برای این گروه برخوردار است.

لازم به ذکر است که این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اویل هفته گذشته ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت‌الله رهبر گروه طالبان به ولایت هلمند سفر کرده و به نیروهای خود دستور داده تا با تروریست های داعشی وارد جنگ نشوند.

فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت‌الله به کمک سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) از راه جنگل بلوچستان وارد «بهرامچه» هلمند شده و از آنجا وارد شهر «موسی قلعه» شده است.

به گفته ژنرال عبدالرازق؛ ملا هیبت‌الله در دیدار با شماری از فرماندهان طالبان از افزایش حملات هوایی نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان به شدت ابراز نگرانی کرده و از نیروهای طالب خواسته تا تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر دهند.

فرمانده پلیس ولایت قندهار گفته بود که ملا هیبت الله در دیدارش با فرماندهان نظامی طالبان اعلام کرده که هدف طالبان و داعش در افغانستان یکی است و بعد از این با نیروهای داعش وارد جنگ نشوید.

کد خبر 4113015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha