۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵

مدرس حوزه و دانشگاه:

زیارت اربعین تمرین بیعت با امام زمان(عج) است

زیارت اربعین تمرین بیعت با امام زمان(عج) است

یک مدرس حوزه و دانشگاه به اهمیت زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین تمرین بیعت با امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی به اهمیت زیارت اباعبد الله الحسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات بر زیارت اباعبدالله الحسین(ع) بسیار تاکید شده است که اجر و پاداش بسیار در دنیا و آخرت برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت امام حسین(ع) را با همه اعمال مستحبی و برخی اعمال واجب مقایسه کرده اند، افزود: در این مقایسه وزنه زیارت امام حسین (ع) از وزن بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام مشهدی آقایی گفت: شاه بیت این روایات این جمله است که «کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند، همچون کسی است که خداوند تبارک و تعالی را در عرش زیارت کند» و انسان از درک این زیارت از قول امام صادق(ع) در عجب می ماند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین مستحب موکد است و به قول آیت الله بهجت، مستحبی است که اجری بیش از سایر واجبات دارد، ادامه داد: زائر با هر قدمی که بر می دارد و هر نفسی که می کشد گویی هزاران گناه او بخشیده می شود و آثار و برکات بسیاری دارد؛ همچون کسی که در راه خدا جنگیده و به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام مشهدی آقایی خاطرنشان کرد: در روایت آمده است فضیلت زیارت پیاده بر سواره همچون فضیلت ماه شب ۱۴ بر سایر ستارگان است که در آن هنگام هیچ نوری به چشم نمی آید.

وی افزود: زیارت امام حسین(ع) در دوره کنونی به یک پیاده روی جهانی تبدیل شده است؛ شیعه، سنی و از دیگر ادیان نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می کنند.

حجت الاسلام مشهدی آقایی گفت: زیارت اربعین تمرین بیعت با امام زمان(عج) است و ان شاالله  زواری که توفیق حضور در این زیارت را پیدا می کنند، کسانیکه توفیق حضور نیافته اند را نیز دعا کنند تا سال آینده به این توفیق عظیم نائل شوند.

کد خبر 4130045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha