۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱

استاد دانشگاه قم:

معارف قرآن باید به دنیا عرضه شود

معارف قرآن باید به دنیا عرضه شود

قم - استاد دانشگاه قم گفت: ما نتوانسته‌ایم معارف قرآن را به دنیا عرضه کنیم و این کم‌کاری از حوزه صورت گرفته است بنابراین این خلأ در تبلیغ معارف قرآن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح شامگاه چهارشنبه در پانزدهمین گردهمایی استادان تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) با اشاره به نیازهای قرآن‌پژوهی کنونی کشور گفت: در حوزه داخل کشور ما با چند مسئله مواجه هستیم که نخستین آن بحث شبهاتی است که در میان جوانان اهل مطالعه و اهل فکر تولید می‌شود.

وی افزود: جدیدترین نظریه که در این زمینه تولید و منتشر شده بحث مبدأ و منشأ قرآن است که با ادبیات زیبا و شعر و نکات جذاب این مسئله را ترویج می‌کنند که قرآن، روایت رؤیاهای رسولانه است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این نظریه می‌گوید که پیامبر در رؤیای خود حوادث ذکر شده مانند قیامت را دیده و قرآن، خواب‌نامه پیامبر(ص) است بنابراین باید قرآن را تعبیر کنیم و دنبال تفسیر رفتن بیهوده است و این به معنای از سندیت انداختن قرآن است.

وی افزود: ضرورت و نیاز دومی که وجود دارد خلأهای پژوهشی است که در حوزه قرآن و حدیث و سنت وجود دارد.

حجت الاسلام مفتح بیان کرد: نمایندگان مجلس مشکلات را احصاء و قانونگذاری می‌کنند اما برای پاسخ به مشکلات راه حل را از قرآن و سنت نمی‌گیرند و شورای نگهبان تنها عدم مغایرت آن با اسلام را تأیید می‌کند.

وی افزود: این کار باید توسط ما که در خدمت قرآن و حدیث هستیم انجام شود و از قرآن و سنت برای حل معضلات کشور، راه حل بدهیم.

استاد دانشگاه قم با اشاره به نیازهای بین‌المللی عنوان کرد: ما نتوانسته‌ایم معارف قرآن را به دنیا عرضه کنیم و این کم‌کاری از حوزه صورت گرفته است بنابراین این خلأ در تبلیغ معارف قرآن وجود دارد و واقعاً با مطالب قرآن نا آشنا هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی با هزینه‌های گزاف برای زیر سؤال بردن قرآن و تخریب آن در حال انجام است، گفت: پروژه‌ای در کشور آلمان در حال اتفاق است و روی قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن با تکنولوژی کربن 14 تحقیق می‌کنند و نهایت هدفی که دارند این است که ثابت کنند قرآن بعد از صد سال از دوره پیامبر(ص) نوشته شده و برگرفته از نسخه‌های شعری و ... در دوران جزیره ‌العرب است.

حجت الاسلام مفتح بیان داشت: ما باید در این زمینه قدمی برداریم و اگر کوتاهی کنیم و نسل‌های بعد از ما دچار تزلزل فکری شوند مسئولیت سنگینی خواهیم داشت و باید در قیامت جوابگو باشیم.

کد خبر 4144960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha