۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

گسترش کتابخانه‌های عمومی در کشور زیربنای توسعه فرهنگی است

گسترش کتابخانه‌های عمومی در کشور زیربنای توسعه فرهنگی است

قم - مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گسترش کتابخانه‌های عمومی را زیربنای توسعه فرهنگی دانست و بر گسترش زمینه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهردخت وزیرپور کشمیری ظهر سه‌شنبه در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که با حضور استاندار قم در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد با تأکید بر توجه مقام معظم رهبری بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی خدمت‌رسان به آحاد مردم است و وقتی که این کتابخانه‌ها توسعه یافت و کتاب جایگاه خود را پیدا کند زیربنای توسعه فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: در استان قم همکاران بسیار علاقمندی در عرصه کتابخانه‌های عمومی فعال هستند که همه در جایگاه تخصصی خود قرار گرفته‌اند و به همین سبب استان قم در رابطه با توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مسئولان در سطح استان باید حمایت‌های مادی و معنوی خود را از کتابخانه‌های عمومی دریغ نکنند، تصریح کرد: این نهاد مختص مردم است و حمایت از آن منحصر به یک دستگاه نیست و باید همه مسئولان استان در راستای ارتقای جایگاه کتاب در بین مردم تلاش کنند.

تأکید بر اهمیت کتابخوانی در رده‌های سنی کودکان

وی با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان، تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر این موضوع تأکید ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در همه کتابخانه‌های عمومی سطح کشور بخش کودک و نوجوان فعال است، این بخش بسیار اهمیت دارد چرا که کودک امروز آینده را خواهد ساخت و کودک کتابخوان می‌تواند شخصیت شاخص نسل آینده باشد.

وزیرپور کشمیری سرانه مطالعه در کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: حلقه مفقوده این مشکل در تمام دوایر دولتی و نهادها وجود دارد همه باید دست همکاری بدهند و از منظرهای مختلف از جمله منظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زمینه‌های افزایش این سرانه را ایجاد کنند.

کد خبر 4150784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha