۱۵ آذر ۱۳۸۵، ۱۱:۱۶

/ جریان ساز ادبیات امروز ؛ ناشر ، نویسنده یا مخاطب ؟ - 6 /

دیگر هیچ کتاب و نویسنده ای جریان ساز نیست

دیگر هیچ کتاب و نویسنده ای جریان ساز نیست

محمود گلابدره ای - رمان نویس ، گفت : متاسفانه در حال حاضر نه نویسنده جریان ساز است ، نه ناشر و نه مخاطب ؛ نویسنده هیچ جایگاهی ندارد درحالی که نویسنده و شاعر ، در صف مولدان اصلی فرهنگ است .

این نویسنده معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان این مطلب ، افزود : مسئله اصلی ادبیات ما کنار رفتن کتاب از زندگی ماست ، طبیعتا وقتی کتابی خوانده نشود نمی توان مدعی اثربخشی و جریان سازی آن نیز بود .

محمود گلابدره ای تصریح کرد : داستان نویس و مولف کار خودش را می کند و باید راحت بنویسد ، ناشر هم باید در ارائه هرچه بهتر اثر، تلاش خود را در حد امکان انجام بدهد که در نهایت کار به دست مخاطب می رسد ، آنچه امروز اتفاق می افتد ، وجود مشکل درمرحله اول و دوم است ، یعنی مخاطب در انتخاب کتاب دچار مشکل می شود و کتاب دلخواه خود را پیدا نمی کند تا بتواند با آن ارتباط برقرار نماید .

نویسنده " لحظه های انقلاب " یادآور شد : چنانچه وضعیت کتاب و کتابخوانی به همین روال ادامه پیدا کند ، بعید می دانم که دیگر هیچ کتاب و نویسنده ای بتواند جریان ساز باشد ، حتی این اظهارنظرها را هم راهگشا نمی دانم و ممکن است در پاره ای از مواقع برای اظهارنظرکننده دردسر ساز هم باشد .

گلابدره ای با تاکید بر اینکه پیام های ایمانی و آرمانی جامعه باید از طریق کتاب و ادبیات به مخاطب انتقال پیدا کند ، اظهار داشت : ما انگار فراموش کرده ایم که معنویت در ذات هنری مثل ادبیات است و به آن کاملا بی توجه شده ایم ، در حالی که به هنرهای دیگر در حد افراطی توجه داریم .
کد خبر 417191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha