۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸

رئیس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی شیشه‌ ایران:

دولت باید موانع صادرات شیشه را برطرف کند

دولت باید موانع صادرات شیشه را برطرف کند

قزوین- رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شیشه ایران گفت:نوسان قیمت ارز،محدودیت نقل و انتقال بانکی،بالابودن هزینه حمل و نقل وطولانی شدن ترخیص در گمرک از مشکلات تولیدکنندگان شیشه است که باید حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عسگریان دماوندی، در اولین میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت قزوین برگزارشد اظهار داشت: بخشی از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان شیشه در کشور مربوط به داخل و بخشی از آنها ناشی از مسائل برون مرزی است که باید توسط دولت حل شود.

عسگریان بیان کرد: واردات با ارز آزاد و مشکل ترخیص در گمرک که تا ۴۵ روز هم طول می کشد هزینه های تولید را بالا می برد و قدرت رقابت تولیدکننده ایرانی با رقبای خارجی بشدت کم می شود که باید برای آن فکری کرد.

رئیس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی شیشه‌ ایران گفت: تغییرات نرخ ارز از دیگر مشکلات این صنعت و نوسانات آن برای تولیدکننده دغدغه جدی است و در کنار آن صادر نشدن فاکتور در خریدهای داخلی مزید بر علت شده است.

وی اظهارداشت: برای تامین ماشین آلات و لوازم یدکی تجهیزات تولید نیز با مشکلات جدی مواجهیم که انتظار داریم مسئولان کشوری برای حل آن اقدام کنند.

عسگریان یادآورشد:دربخش صادرات به دلیل محدودیتی که در انتقال و جابجایی پول داریم با مشکل مواجهیم و درکنار آن گشوده نشدن «ال سی» موجب شده مشتریان خوبی را از دست بدهیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ سوبسیدی به صادرکننده تعلق نمی گیرد و در حالی که کشوری مانند چین هزینه حمل شیشه تا بندر را به صادرکندگان تامین می کند ما باید هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم و قدرت رقابت را از دست دهیم.

عسگریان تصریح کرد:سورشارژها از دیگر مشکلات است و کشوری مانند ترکیه برای هرتن شیشه صادراتی ایران ۵۰ دلار اضافه بر هزینه گمرک دریافت می کند که امیدواریم در مذاکرات عالیرتبه دوکشور این موضوع مطرح و حل شود.

کد خبر 4187837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha