۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵

به گزارش منابع آگاه؛

فعالیت های قرآنی دربسیج تعطیل می شود/برکناری مدیر دارالقرآن بسیج

فعالیت های قرآنی دربسیج تعطیل می شود/برکناری مدیر دارالقرآن بسیج

بر اساس شنیده ها و منابع آگاه دارالقرآن بسیج در حال تعطیلی بوده و رحیم قربانی مدیر این دارالقرآن بسیج کنار گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجایی که دارالقرآن بسیج  وابسته به بودجه قرآنی دولتی نیست از ۲۵ سال پیش آغاز به فعالیت کرده است و مسابقات قرآن را هر سال با شکوه بیشتر انجام داده و حتی سازمان اوقاف نیز برخی مسابقات را با کمک مسابقات قرآنی  بسیج سازماندهی کرده است.

فعالیت های این دارالقرآن به نحوی بوده که در دهه ۶۰ و ۷۰ حضور قراء مصری با دعوت از سازمان بسیج مستضعفین انجام شده است این در حالی بود که این دارالقرآن زیر نظرمعاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین قرار داشته و به فعالیت های قرآنی می پرداخته است.

بر همین اساس و به بهانه گسترش فعالیت ها این سازمان تحت الحمایه بنیاد تعاون قرار گرفت و رفته رفته  از پرسنل این سازمان کاهش پیدا کرده و فعالیت ها کمتر شد تا اینکه سال گذشته بعد از سابقه ۲۴ سال برپایی مسابقات مردمی  قرآن این دارالقرآن به کلی لغو شد.

از سال ۹۶ این دارالقرآن زیر نظر معاونت تعلیم و تربیت قرار گرفت و به کارهای قرآنی رنگ و بویی نو و مدرن در قالب مستند نماهنگ های ارزشی و قرآنی و هنری روی آورد اما در ارزیابی های فصلی از ادامه این گونه فعالیت ها ممانعت شد.

در پی این اقدامات و کمتر کردن فعالیت های این دارالقرآن و اکتفا به داشتن تنها چند کارشناسی قرآنی جهت نظارت بر حلقه صالحین بسیج مردمی افق پیش روی این مرکز را تیره کرده است به حدی که خبر از برکناری رحیم قربانی مدیر سازمان به گوش میرسد.

در سال ۹۴ در ویژه برنامه ای در شبکه قرآن که در آن موسسه دارالقرآن بسیج نیز افتتاح شد ،سردار نقدی با اشاره به رحیم قربانی اولین مدیر موسسه دارالقرآن، گفت: این کار بزرگی است و برعهده آقای دکتر قربانی با مسئولیتی که پذیرفته‌اند، است که ما شاهد یک نهضت بزرگ با رقم‌های میلیونی در زمینه آشنایی با ظاهر قرآن، بعد معانی قرآن و بعد هم تسلط بر مفاهیم قرآن باید باشیم که ان‌شاءالله در لایه های بالاتر باید حتما به آن دست پیدا کنند.

وی افزود: طبیعتا آثار و بازتاب این کار را در برنامه های مختلفی که بسیج دارد شاهد خواهید بود. از جمله این موارد می توان به گروه‌های جهادی، برنامه راهیان نور و حتی برنامه‌های مربوط به شهدا که کار زیبا و مبتکرانه شهدای قرآنی نمونه‌ای از این دست است که کسی تا به حال از این منظر به شهدا نگاه نکرده‌بود که از بین ایشان کسانی که قاری و حافظ قرآن و پیشتازان علوم قرآنی بودند جدا شده و به مردم جامعه و جوانان به عنوان الگو معرفی شوند.

سردار نقدی در انتهای سخنانش ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله به برکت این توجه بیشتری که به قرآن در بسیج می شود جلوه‌های آن را در جاهای مختلف بسیج ببینیم.

در این راستا دارالقرآن بسیج از بحث ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی تا سهم بسیج از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و توجه به تحولات قرآنی چون راه‌اندازی خانه‌های قرآنی، شهدای قرآنی و فعالیت‌های بیشمار در این حوزه گام‌هایی در این خصوص برداشته  و سعی در گسترش فرهنگ قرآنی در  بین آحاد جامعه کرده است.

کد خبر 4190322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha