بازداشت شاهزاده سعودی به دنبال افشاگری علیه مقامات ریاض

بازداشت شاهزاده سعودی به دنبال افشاگری علیه مقامات ریاض

به دنبال انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از شاهزادگان سعودی در خصوص دروغ بودن اتهامات وارده به شاهزادگان بازداشت شده در این کشور وی از سمت خود برکنار و به زندان «الحائر» منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ترکی آل الشیخ رئیس شورای مدیریتی سازمان ورزش عربستان دستور داد تا شاهزاده عبدالله بن سعود بن محمد آل سعود از پست ریاست اتحادیه ورزشهای دریایی برکنار شود.

روزنامه عکاظ گزارش داد که بر اساس دستور آل الشیخ، حمد الجعید به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب می شود.

یک سایت عرب زبان نیز گزارش داد که برکناری این شاهزاده سعودی با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی عهد این کشور صورت گرفت. هم چنین گفته میشود که وی بازداشت شده و به زندان الحائر منتقل شده است چرا که سخنان دادستانی کل در خصوص بازداشت شاهزادگان معترض در کاخ پادشاهی را تکذیب کرد. روز دوشنبه یک نوار صوتی از سوی این شاهزاده سعودی منتشر شد که در آن تاکید دارد تمام اتهامات وارده به شاهزادگان بازداشت شده دروغ و بی اساس است.

سایت بلومبرگ پیشتر جزئیات جدیدی از وضعیت و دلایل بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی منتشر کرده بود. ریاض گفته بود این شاهزاده ها به دلیل اعتراض به لغو معافیت پرداخت قبوض آب و برق بازداشت شده اند.

عبدالله بن سعود بن محمد در این فایل صوتی این پرسش را مطرح می کند که چگونه ممکن است این شاهزاده ها به لغو معافیت پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کنند در حالی که همه آنها ثروتمند هستند و از توان مالی بالایی برخوردارند و بر لزوم اطاعت از پادشاه تربیت شده اند.

کد خبر 4195876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha