۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۷

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد

یزد ـ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو اردکان (چادرملو) در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو صبح امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو اردکان (چادرملو) اظهار داشت: این طرح با هدف تامین برق مورد نیاز طرح های فولادسازی منطقه در جوار مجتمع گندله سازی اردکان احداث شده است.

محمود نوریان، ظرفیت اسمی تولید برق در این نیروگاه را ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: این طرح در قالب دو واحد گازی و یک واحد بخار بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای طرح ۴۲ ماه بوده است، کل سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای این پروژه را ۲۶۵ میلیون یورو اعلام کرد.

نوریان خاطرنشان کرد: طرح نیروگاه چادرملو شامل انجام طراحی و خدمات مهندسی، تامین و ساخت تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد نیز در حاشیه مراسم افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح شامل دو واحد توربین ژنراتور گازی با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات و یک واحد توربین ژنراتور بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.

محمدحسن صباغ‌زادگان عنوان کرد: واحد گازی شماره یک طبق برنامه در تیرماه سال ۹۳ راه اندازی شد و در شبکه سراسری قرار گرفت و واحد گازی شماره دو،‌ طبق برنامه در شهریور سال ۹۳ راه اندازی شد.

وی یادآور شد: واحد بخار نیز در اردیبهشت ماه ۹۵ راه اندازی شد و با راه اندازی این واحد، راندمان کلی نیروگاه از ۳۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت.

کد خبر 4217228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha