۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۲۹۰ واحد صنعتی راکد در قم احیا می‌شود

۲۹۰ واحد صنعتی راکد در قم احیا می‌شود

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه احیای برخی واحدهای صنعتی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: بیش از ۲۹۰ واحد صنعتی در قم تعطیل هستند که احیا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی غروب چهارشنبه در آیین افتتاحیه ۵ پروژه صنعتی قم که به مناسبت دهه فجر و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده مردم قم در مجلس، استاندار قم و دیگر مدیران استانی برگزار شد، گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۵ طرح صنعتی به بهره‌برداری رسید که حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد تومانی برای طرح‌های مذکور خبر داد و گفت: خوشبختانه طرح‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده همگی دارای ظرفیت دانش بنیان شدن دارند.

صنعت قم پیشرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه قم هم اکنون ۲۳۹۰ واحد صنعتی فعال با ظرفیت‌های تولیدی مختلف دارد، گفت: البته ۲۹۰ واحد راکد داریم که طرح احیا و راه‌اندازی آن‌ها کلید خورده است.

وی با تأکید بر اینکه ادامه فعالیت‌های برخی واحدهای تولیدی توجیه ندارد، گفت: برخی از واحدهای تعطیل شده به دلایلی مانند آلایندگی، فرسودگی، نداشتن توجیه اقتصادی و اشباع بازار لزومی برای تداوم فعالیت ندارند.

سیجانی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی فعال استان به بیش از ۴۰۷۰ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: خوشبختانه واحدهای صنعتی استان تاکنون بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

در قم واحد تولیدی بحرانی نداریم

وی با اعلام اینکه در قم واحد تولیدی بحرانی نداریم، گفت: قم به دلیل اینکه بیشتر دارای واحدهای صنعتی کوچک و مانند برخی از استان‌ها فاقد واحدهای صنعتی قدیمی و فرسوده است بنابراین در خط تولید به مرحله ورشکستگی تام و بحران زده نرسیده است.

شایان‌ذکر است در طول دهه فجر سال جاری ۱۴۶ پروژه مختلف عمرانی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۹۲ میلیارد تومان در قم به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 4222831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha