۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴

شریعتمداری:

امسال ۴۶۰۰پروژه صنعتی در کشور به اتمام رسیده است

امسال ۴۶۰۰پروژه صنعتی در کشور به اتمام رسیده است

اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ پروژه صنعتی در کشور به اتمام رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال به شش هزار طرح برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، اظهار داشت: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ پروژه صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت در کشور امسال به اتمام رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال به شش هزار واحد نیز برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعدادی از واحدهای صنعتی در کشور با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت اسمی خود کار می کنند که تلاش برای ارتقای وضعیت آنها در دستور کار است.

شریعتمداری بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی در زمینه صنعت نیز وضعیت مطلوب و امید بخش است و بیشتر این سرمایه گذاری ها در حوزه واحدهای صنعتی کوچک و متوسط جذب شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در دوره فعالیت وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم، ٧.٢ میلیارد دلار سرمایه خارجی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در کشور جذب گردیده که از ابتدای کار دولت فعلی تاکنون، بیش از یک میلیارد دلار به این مبلغ افزوده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تمامی طرح های جذب شده در دست اجرا هستند و تنها دو مورد از آنها لغو شده، خوشبختانه بخش های صنایع و معادن کشور از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند که بایستی از این ظرفیت ها بهره مند شویم.

شریعتمداری ادامه داد: در حوزه اکتشافات هوا و زمینی کشور نیازمند نوسازی امکانات هستیم که به این سبب درنظر داریم هواپیماهای ژئوفیزیک را تقویت کنیم و در این زمینه از تکنولوژی و ظرفیت سازمان زمین شناسی کشور نیز بهره بگیریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه کارشناسان توانمندی در عرصه اکتشافات در کشور فعالیت دارند که باید با استفاده از دانش آنها سطح اکتشافات را ارتقا دهیم و به دنبال این اقدامات در چند ماه آینده گزارشی در رابطه با وضعیت کشف معادن ارائه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: درنظر داریم اقدامات مطلوبی در عرصه صنعت و معدن به انجام برسانیم و با داشتن مدیریتی جدی می توانیم این مهم را تحقق بخشیم، اما متاسفانه مدیریت چند دسته ای در جامعه ما حاکم شده و همین مساله از رفع موانع و مشکلات برخی واحدهای صنعتی و معدنی ممانعت می کند.

کد خبر 4223202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha