۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

حذف یکباره سمپاد آسیب اجتماعی دارد/ خانواده‌ها سرگردانند

حذف یکباره سمپاد آسیب اجتماعی دارد/ خانواده‌ها سرگردانند

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره حذف سمپاد از متوسطه اول گفت: سزاوار نیست یک شبه تصمیمی بگیریم و بگوییم از فردا اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ظهر تعدادی از فارغ‌التحصیلان مدارس سمپاد، اولیای دانش‌آموزان سمپادی در اعتراض به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این در حالی است که هفته گذشته نیز دو تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش در همین زمینه صورت گرفت.

محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه حذف آزمون از مدارس ابتدایی و همچنین حذف مدارس سمپاد از دوره متوسطه اول گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون و یکی از برنامه هایی که زمانی که رئیس کمیته آموزش و پرورش بودم ارائه دادم این بود که تنوع مدارس به شکلی ساماندهی شود و دوم اینکه فشارهای روحی و روانی که به دانش آموزان و خانواده ها سر آزمون ها وارد می شود را کم کنیم.

وی ادامه داد: من ناظر عالی شورای آموزش و پرورش هم هستم و هفته پیش چیزی که مطرح شد و رای آورد را تایید نمی کنم. در واقع با اینگونه رای آوردن موافق نبودم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در توضیح چرایی مخالفتش با اینگونه رای آوردن این مصوبه بیان کرد: امسال خیلی از خانواده ها هزینه داده بودند و بچه هایشان را آماده کرده بودند برای این آزمون و از تفریح سه ماه تعطیلات خود و فرزندانشان گذشته بودند تا سال دیگر آنها را به مدرسه تیزهوشان یا نمونه دولتی بفرستند. سزاوار نیست یک شبه تصمیمی بگیریم و بگوییم از فردا اجرا شود. معتقد هستم اگر می خواهیم مسیری را طی کنیم باید آرام این کار را بکنیم و جوری که شکننده نباشد.

به گفته بیرانوند بهتر بود این مصوبه به صورت پلکانی اجرا می شد و کم کم از درصد مدارس سمپاد کم می شد تا به صفر برسد. وی ادامه داد: این نوع اجرای مصوبه ها به خانواده ها آسیب می زند و الان هم معترضان را می بینیم. در این مدت هم خیلی ها به ما زنگ زدند و ابراز نگرانی کردند. معتقد هستم این تصمیم کمی تبعات اجتماعی و آسیب اجتماعی به همراه دارد. اعضای کمیسیون اعتقاد به همراهی با این مصوبه دارند اما من معتقدم باید با مردم همراه باشیم و حتما حق با مردم است. ما نمی توانیم در مصوبه ها خودمان را ببینیم و یک شبه تصمیمی بگیریم و از فردا بگوییم فلان چیز نباشد. باید با یک شیب ملایم تصمیم ها عملی شود.

کد خبر 4227040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهروز ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      0 0
      هنوز چند روز از اعلام ممنوعیت آزمون‌ها نگذشته، شروع شد! بالاخره هر کاری که انجام می‌شود معایبی دارد و منافعی. بالاخره اضطراب و مشکلات روانی 7.5 میلیون دانش آموز را رفع کنیم یا نگرانی چند خانواده را؟
    • احمد کریمی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      0 0
      برگزاری آزمون های تیز هوشان و غیره به غیر از خیانت به نسل های آینده کشور هیچ نتیجه ای به همراه ندارد. یک نوجوان یا جوان باید دارید زندگی متعادل شامل درس موسیقی ورزش و حرفه آموزی باشد تا فقط تست زدن