۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

مهدی بابائی:

نگارش قرآن به قلم ۳۰ کاتب منتخب دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن

نگارش قرآن به قلم ۳۰ کاتب منتخب دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن

مهدی بابائی مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران از نگارش قرآن کریم به قلم ۳۰ کاتب و اهدا به حرم حضرت ابالفضل(ع) خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بابائی مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در خصوص نگارش قرآن کریم گفت: به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم  مصحفی شریف به قلم  ۳۰ نفر از کاتبان قرآن کریم کتابت شد.

وی ادامه داد: این مصحف مطهر به نیت اهداء به آستان مقدس حضرت موسی بن جعفر ( ع) و حضرت جواد الائمه (ع) نگارش شد.

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر در خصوص ویژگی های این مصحف تصریح کرد: وفاداری به خط نسخ اصیل ایرانی و شیوه اعراب گذاری کم علامت از ویژگی های این نسخه نفیس است.

بابایی افزود: عیار هنری قابل توجه این اثر ، حاصل تلاش جمعی از نسخ نویسان جوان و خوش آتیه و هدایت و راهنمایی جمعی از اساتید برجسته دارالکتابه است.

وی در پایان اظهار داشت: به پاس مجاهدت‌های مدافعان حرم ، هر صفحه از این قرآن به نام یکی از شهدای مدافع حرم  از ملیت های مختلف مزین گردیده است.

این مصحف ارزشمند ، حاصل دومین همکاری مشترک دارالکتابه و ستاد کتابت نور است و پیش از این و در سال ۹۳ مصحفی با حضور ۲۴۴ کاتب قرآن نگارش و به آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) اهداء گردید.

کد خبر 4237534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha