۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶

برانکو ایوانکوویچ:

بازی را باختیم چون چند اشتباه داشتیم/ چرا باید با مسلمان لج کنم؟

بازی را باختیم چون چند اشتباه داشتیم/ چرا باید با مسلمان لج کنم؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با توجه به شکست در شهرآورد تهران گفت:ناراحتی هواداران را درک می کنم، اما همین بازیکنان در طول فصل بارها ما و آنها را شاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز جمعه پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: بیشتر از همه به خاطر هواداران ناراحت هستم. ما بازی را باختیم چون خوب نبودیم و یکسری اشتباهات داشتیم. در یک لحظه حریف از این اشتباهات استفاده کرد و سه امتیاز گرفت.

سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: ناراحتی هواداران را درک می کنم اما همین بازیکنان در طول فصل بارها ما را شاد کردند و با تلاش شان شرایطی بوجود آوردند که اکنون ۱۵ امتیاز از حریفان بالاتر هستیم. البته هواداران به خاطر این بازی مهم ناراحتند و حق هم دارند.

برانکو در خصوص شرایط استقلال تهران گفت: آنها تیم خوبی دارند. اما در دربی، شرایط جدول و امتیازات نتیجه را مشخص نمی کند. ما در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم. آنها در محوطه ۳۵ منری دروازه خود بودندو عملاً حریف از ۳۵ متری دروازه خود جلوتر نیامد.

وی در خصوص عملکرد داور بازی روز گذشته پرسپولیس و استقلال افزود: داور دو پنالتی برای ما اعلام نکرد. داریوش شجاعیان هم روی محمد انصاری خطا کرد و باید اخراج می شد. با این حال نمی خواهم باخت را به خاطر داوری توجیه کنم، باید اشتباهات را آنالیز کنیم. ما در بخش عمده ای از فصل در فرم خوبی بودیم که این مساله ساده ای نیست به بازیکنانم به خاطر تلاش شان در این فصل تبریک می گویم. ما بازی سختی را در پیش داریم و باید خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم پیروز میدان شویم.

برانکو در پاسخ به این سوال که پرسپولیس روحیه نداشت و اطرافیان این تیم نیز درباره بازی با استقلال می گفتند نگران باخت سنگین هستند و اعتماد به نفس ندارند تصریح کرد: با شما موافقم و به خاطر همین مساله اشتباهات بدی مرتکب شدیم که نباید این اتفاقات می افتاد. تنها انتقاد این بود که ما نباید می ترسیدیم و اعتماد به نفسمان را از دست می دادیم. باید از فوتبال لذت برد. ما قهرمان هستیم و اختلاف امتیاز بالایی داریم. پس دلیلی برای دست بالا گرفتن حریفان وجود ندارد. البته ما برای همه احترام قائلیم، اما نه اینکه از کسی ترسی داشته باشیم و بخواهیم بیش از حد آنها را دست بالا بگیریم. ما در نیمه دوم شرایط متفاوتی داشتیم و حریف نتوانست جلو بیاید. من از بازیکنانم تشکر می کنم که در نیمه دوم همچون نیمه اول سردرگم نبودند. به نظرم آنها بیش از حد حریف را جدی گرفتند و بزرگ کردند.

سرمربی تیم پرسپولیس درخصوص انتقاداتی که به ماهینی و ربیع خواه در فضای مجازی می شود گفت:  به نظرم بهترین ها برای پرسپولیس بازی کنند. صادق محرمی در قطر بیمار شد و دوران نقاهت را پشت سر گذاشت. ربیع خواه و ماهینی استانداردترین بازیکنان ما در این فصل بودند و اتفاقا هم قربانی شده اند. رفتارهایی که با ربیع خواه می شود واقعا جوانمردانه نیست.
وی در خصوص عدم استفاده از محسن مسلمان گفت: متوجهم هواداران و خبرنگاران ممکن است به یک بازیکن علاقه داشته باشند و در مورد مسلمان هم برای شان سوال بوجود بیاید ولی این من هستم که هر روز با بازیکنان زندگی می کنم و عملکرد آنها را می بینم. من وضعیت موجود آنها را می بینم.

وی تصریح کرد: می خواهم بگویم تیم باتجربه ای درون زمین حضور داشت و بازی را آغاز کرد. این نفرات برای دومین بار است که قهرمان لیگ می شوند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. تیم باتجربه ای داریم و برای من هم غافلگیرکننده بود که چرا اعتماد به نفس و آرامش بیشتری نداشتند.تکرار می کنم تنها دلیل باخت ما اشتباهات فردی زیاد بود.

برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که بعد از رفتن چوک از پرسپولیس دیگر شادابی گذشته را در بازی های این تیم دیده نمی شود اظهار داشت: موافق نیستم. بازی های خوبی انجام دادیم. شما می دانید استقلال چند امتیاز گرفته است.آنها بعد از برد دیروزشان در نتیجه گیری هم امتیاز با ما شدند. چرا بارسلونا، لاس پالماس را نبرد؟ در حالی که آنها فقط ۵ امتیاز از اتلتیکو مادرید بالاتر هستند. طبیعی است تیم در برهه ای از زمان دچار ضعف می شود.

وی در واکنش به اینکه در بازی ندادن به مسلمان لجبازی می‌کند و از سیامک نعمتی هم در بازی دیروز استفاده نکرد گفت: در مورد نعمتی قبول دارم که او عملکرد خوبی داشته. پیش بینی شده بود که او را بازی بدهیم ولی به خاطر شرایط بازی، دو هافبک دفاعی را تغییر دادم. آماده ترین ها را در زمین گذاشتم.  به جای مسلمان هم اولویت را به احمدزاده و امیری دادم اما چرا باید با مسلمان لج کنم؟ کدام مربی با بازیکن خودش لج می کند که دلش نخواهد بازیکن آماده را بازی بدهد؟ من آماده ترین ها را گذاشتم.

وی ادامه داد: شاید مسلمان ناراحت بوده که این حرف را زده ولی مشکلی نیست، چون بازیکن می تواند در میکسدزون صحبت کند و مصاحبه بدهد. او غمگیم بوده و نخواسته مصاحبه کند. من می دیدم ناراحت است که دربی را باختیم.

برانکو در مورد اینکه قبول کرد بازیکنان بازی را با ترس بازی راشروع کردند اما راهکارتان چه بود گفت: تجربه خیلی مهم است. به رغم اینکه ۱۹ امتیاز بالاتر بودیم، وارد بازی شدیم. دربی برای بازیکنان به اندازه قهرمانی مهم است. همیشه به بازیکنان می گویم با قلبی داغ و مغز خنک بازی کنند.

سرمربی پرسپولیس در پایان بار دیگر درخصوص نتیجه شهرآورد هشتاد و ششم اظهار نظر کرد: ما این امکان را با اشتباهاتمان به حریف دادیم. باز هم تکرار می کنم استقلال با حضور بازیکنانی مثل  وریا غفوری، مهدی رحمتی، روزبه چشمی، مجید حسینی، امید ابراهیمی تیم بسیار خوبی است. آنها تیم خوبی هستند ولی همین تیم را در نیمه دوم ۴۵ دقیقه داخل ۱۸ قدم بودند. به هر حال بردند و ما باید اشتباهاتمان را آنالیز کنیم.

کد خبر 4241050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha