۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱

مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

پیشینه دمای شهرهای مازندران روز جمعه ۳۰ درجه پیش بینی می شود

پیشینه دمای شهرهای مازندران روز جمعه ۳۰ درجه پیش بینی می شود

ساری - مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به افزایش دما در روز جمعه گفت: پیشینه دما در برخی شهرهای مرکزی و شرقی تا ۳۰ درجه پیش بینی می شود.

علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دما و در دامنه ها و ارتفاعات استان باد گرم(گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود اظهار داشت: به طوریکه افزایش دمای روز جمعه قابل ملاحظه بوده و بیشینه دما در برخی شهرهای مرکزی و شرقی استان تا ۳۰ درجه پیش بینی می شود.

وی افزود: از جمعه شب با تغییر جریانات و شمالی شدن آن ابتدا شاهد وزش باد شدید و سپس ابرناکی آسمان همراه با بارندگی خواهیم بود و روز شنبه ضمن تداوم بارندگی، دمای هوا نیز بین ۸ تا ۱۵ درجه نسبت به روز جمعه کاهش می یابد و دریا نیز در طی این مدت مواج خواهد بود.

وی به کلیه هم استانی ها و مسافران توصیه کرد تا از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل ها و مراتع جداٌ خودداری و در غیر این صورت نسبت به خاموش کردن کامل آن اقدام و سپس محل را ترک کنند و درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.

احمدی ادامه داد: همچنین از انجام کلیه فعالیت های دریایی در هنگام مواج بودن دریا جداً خودداری شود و به کلیه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

کد خبر 4246837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha