۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷

معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور:

عزم جدی دستگاه های اجرایی لازمه تقویت عفاف و حجاب در کشور است

عزم جدی دستگاه های اجرایی لازمه تقویت عفاف و حجاب در کشور است

باغدارنیا گفت: همه دستگاه ها باید عزم جدی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند. برنامه ریزی های مداوم و مستمر در این راستا از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه «گفت و گوی فرهنگی» رادیو گفت و گو با موضوع نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب با حضور مصطفی باغدار نیا معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور به روی آنتن رفت.

باغدار نیا در ابتدای مطلب گفت: دانشگاه پیام نور از زمان تاسیس خود یعنی در سال 1367 و با تشکیل مجموعه ادارات با رویکرد دانشجو محوری اقدام به ایجاد تشکل های دانشجویی از جمله عفاف و حجاب در حوزه دانشجویی کرده و از همان سال ما فعالیت کانون های عفاف و حجاب را آغاز کردیم.

وی افزود: فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده و تلاش کردیم همه سلائق را بگیریم. ضمن اینکه نمایشگاه های عفاف و حجاب را در سراسر کشور برگزار کرده ایم. البته ما در کنار آن تلاش می کنیم همه حجاب های قومی معرفی شوند و دانشجویان از این فرهنگ غنی بهره کافی را ببرند.

باغدار نیا  خاطرنشان کرد: با هماهنگی با وزارت کشور، طرح های دانشجویان را برای تولید در حوزه عفاف و حجاب معرفی کردیم و کارهای خوبی هم در این زمینه شکل گرفته است.

معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور بیان داشت: عناصر و عوامل بسیار زیادی باید وجود داشته باشد تا یک فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه شکل بگیرد. طبیعتا دانشگاه ها به عنوان الگوساز نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند.

وی تصریح کرد: البته انتظار ما برآورده نشده و هنوز با هدف اصلی یعنی اینکه همه دختران و زنان نگاه عفاف وحجاب اسلامی را داشته باشند و به سنت حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) عمل کنند خیلی فاصله داریم.

باغدار نیا تاکید کرد: همه دستگاه ها باید عزم جدی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند. برنامه ریزی های مداوم و مستمر از ضروریات است. همچنین می توان از نخبگان برای بهبود این وضعیت استفاده کرد.

کد خبر 4265856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha