۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶

رئیس شورای استان زنجان:

شناساندن قابلیت‌های گردشگری زنجان از اهداف مهم شورای استان است

شناساندن قابلیت‌های گردشگری زنجان از اهداف مهم شورای استان است

زنجان-رئیس شورای استان زنجان گفت: توجه به حوزه گردشگری و شناساندن قابلیت‌های گردشگری استان زنجان از اهداف مهم شورای استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از شورای استان زنجان، رضا ملایی در یدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: شوراها نمادی از مردم‌سالاری دینی هستند و باید با ارائه صادقانه و صحیح خدمات به مردم از اعتماد آن‌ها به جامعه شورایی صیانت کرد.

وی نقش رسانه را در انتقال مفاهیم و تغییر رویکردها مهم دانست و ابراز کرد: رسانه با برجسته‌سازی رویدادهای مثبت می‌تواند امید و نشاط را در جامعه جاری کند.

رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: توجه ویژه رسانه  به شوراها و نقد کارشناسانه مصوبات و تصمیم‌گیری این نهاد مردمی  لازمه بهبود فرآیندهای موجود در مدیریت شهری و روستایی است.

ملایی بابیان اینکه امسال تعداد گردشگران نوروزی سلطانیه ۲۰ درصد افزایش داشت، افزود: ۱۵ برابر جمعیت شهر سلطانیه گردشگر وارد این شهر شد.

وی از وضعیت زیرساخت گردشگری در استان انتقاد کرد و گفت: توجه ویژه مسئولان به گردشگری موجب رونق اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی خواهد شد.

رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: حفظ استقلال شوراها، پرهیز از سیاست زدگی و اعتمادسازی در بین مردم  از اولویت‌های شورای استان است.

ملایی افزود: رسانه ملی باید با توجه به گستردگی و ضریب نفوذ شوراها در اقصی نقاط جامعه به معرفی جایگاه، وظایف و تحلیل آرا شوراییان به‌منظور میزان تأثیرگذاری آنان در رونق و توسعه جوامع محلی بپردازد.

وی به وضعیت گردشگری استان زنجان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بالفعل بسیاری وجود دارد که با اندک سرمایه‌گذاری و خلاقیت می‌توان آن‌ها را پویا کرد.

ملایی گنبد سلطانیه را یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: شوراها نمادی از مردم‌سالاری دینی هستند و باید با ارائه صادقانه و صحیح خدمات به مردم از اعتماد آن‌ها به جامعه شورایی صیانت کرد.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: بازسازی و تقویت اعتماد مردم به شوراهانیازمند پرهیز از سیاست زدگی و خدمت خالصانه است و تعریف شورا باید در خدمت خلاصه شود.

مرتضی صفری افزود: ظرفیت‌هایی  در نظام اسلامی وجود دارد تا افراد متعهد، باسواد، تحصیل‌کرده و جوان می‌توانند در ساختار تصمیم‌گیری محلی ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: شورا جزو نهادهایی است که باید از ورود به فضای سیاسی و سیاست زدگی پرهیز کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ابراز کرد: بازسازی و تقویت اعتماد مردم  به شوراها نیازمند پرهیز از سیاست زدگی و خدمت خالصانه است و کل تعریف شورا باید در خدمت خلاصه شود.

در ادامه این جلسه، معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به وظایف قانونی شوراهای فرادست گفت: در دوره پنجم شورا، شورای استان زنجان  حسب وظایف مصرح قانونی و رسالت‌های شورایی  در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی  با حساسیت بیشتری فعالیت خواهد داشت.

سولماز شهبازی آسیب‌های اجتماعی را یکی از چالش‌های کنونی برشمرد و اظهار کرد: با عنایت به اینکه ارائه پیشنهادات به‌منظور رفع کمبودها و نارسایی‌ها و فراهم نمودن زمینه مشارکت و جلب همکاری مردم در جهت بهبود و ارتقا فرهنگی مردم  در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی از وظایف شوراهاست شورای فرادست.

وی خاطرنشان کرد: کمک به حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی با استفاده از توان و ظرفیت‌های مردمی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی مردم  و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  با ارائه آموزش و تهیه و تدوین پیوست‌های اجتماعی در طرح‌های کلان توسعه‌ای ملی و بومی که از مباحث مطروحه برنامه ششم توسعه است.

شهبازی با اشاره به آمادگی شورای اسلامی استان زنجان برای عقد تفاهم‌نامه های مختلف در راستای تقویت عدالت اجتماعی و توسعه جامعه محلی  اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ها بنا به‌ضرورت و در راستای کاهش مشکلات مبتلابه منعقد می‌شود.

معاون اداری و اجرایی شورای استان، ارائه آموزش‌های نو و کاربردی برای جامعه شورایی را ضروری دانست و گفت: در صورت همکاری نهادهای ذی‌ربط و تأمین اعتبار فصل جدید آموزش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای  شوراییان شاهد خواهیم بود.

کد خبر 4271238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha