۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰

معاون مدیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه:

صنعت گردشگری، ابزاری مهم برای ترویج فرهنگ دوستی بین ملتها است

صنعت گردشگری، ابزاری مهم برای ترویج فرهنگ دوستی بین ملتها است

زنجان-معاون مدیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری، ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل محمدعلیخانی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از نمودهای واقعی و عینی توسعه سبز است که هم اکنون رهیافت جهانی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این صنعت، دست‌یابی به منافع اقتصادی قابل توجه با سرمایه‌گذاری اندک است.

علیخانی افزود: صنعت گردشگری، ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ ها است.

نماینده وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری دارای رژیم منحصر به فردی است و با اندک سرمایه گذاری در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین ارزش افزوده و سود اقتصادی را فراهم می کند.

علیخانی افزود: توسعه پایدار گردشگری مستلزم ایجاد همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و نهادسازی مرتبط است و این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ارتقای کیفیت آن لازم است که به این عناصر توجه شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مستمر و موفقیت آمیز جشنواره های اکو – جاده ابریشم در زنجان نمونه ای از همکاری ثمر بخش میان این وزارتخانه و مسئولان استان زنجان است، ادامه داد:  وزارت امور خارجه به عنوان متولی مناسبت های خارجی و تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی کشور، با ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در تلاش است تا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مختلف در سطوح 2 جانبه، منطقه ای و بین المللی کشور را در دستیابی به این هدف گردشگری یاری کند.

معاون مدیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران ساله ایران را به‌عنوان یکی از اهداف عالی نظام  است و  هدف‌گذاری صورت گرفته برای ورود گردشگر به کشور تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ میلیون نفر است.

کد خبر 4286414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha