۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

گزارش فعالیت‌های قرآنی تقویت شود/ ضرورت تعامل بیشتر با رسانه‌ها

گزارش فعالیت‌های قرآنی تقویت شود/ ضرورت تعامل بیشتر با رسانه‌ها

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه گزارش فعالیت‌های قرآنی باید در رسانه‌های استان تقویت شود، گفت: کاستی در این امر رسالت اجتماعی کردن قرآن را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری عصر سه‌شنبه در نشستی با فعالان تشکل‌های قرآنی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، بابیان اینکه حوزه قرآن باید به سمت اجتماعی شدن پیش رود، تأکید کرد: این تأکید سال‌های اخیر این اداره کل محسوب می‌شود که بارها و بارها در جمع‌های مختلف بیان‌شده اما متأسفانه کمتر به آن نگاه شده است، هدف اصلی تبلیغات اسلامی، اجتماعی کردن قرآن است و اگر ما به دنبال توسعه و تعمیم قرآن هستیم می‌بایست در عرصه اجتماع، محافل، ویژه‌نامه‌ها، رسانه‌ها و ... منعکس شود تا بازخورد آن در سطح اجتماع دیده شود که در این حوزه ضعف‌های فراوانی در استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه اقدامات قرآنی اگر گزارش نشوند، اجتماعی نمی‌شوند، بیان کرد: ما باید تلاش کنیم که تمام فعالیت‌های قرآنی در سطح استان به عرصه رسانه‌ راه یابد تا در حوزه اجتماعی شدن آن‌ها بتوانیم قدم‌های شایسته‌ای برداریم.

ضرورت درک اهمیت تعامل با رسانه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه گزارش عملکرد از فعالیت‌های قرآنی مهمترین وظیفه فعالان این حوزه در سطح استان است، تأکید کرد: امروز برای تنویر افکار عمومی در راستای اهداف سازمان تبلیغات اسلامی، دارالقرآن الکریم، تشکل‌های قرآنی، مؤسسات قرآنی و دینی، کانون‌های فعال در حوزه فرهنگی و... در طول سال باید تعامل با رسانه‌ها وجود داشته باشد.

شکری با تأکید بر اینکه غنی‌سازی گزارش‌های عملکرد و تعامل با رسانه‌ها می‌تواند نمود بیرونی فعالیت‌های قرآنی باشد، تأکید داشت: برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی دو اثر دارد، نخست اثرگذاری که برای همان جمع در همان موقع برگزاری ازلحاظ معنوی و آگاهی بخشی دارد و دوم اثرگذاری فرهنگی و جمعی که در سطح جامعه منجر به اشاعه ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود که البته در حوزه دوم در سطح استان ضعف‌های مشهودی وجود دارد که باید آن را برطرف کرد.

وی بابیان اینکه درک اهمیت رسانه امروز نیاز تشکل‌های دینی و فرهنگی ما در سطح استان سمنان است، افزود: امروز حضور در فضای رسانه اعم از مکتوب و مجازی به هر میزان قوی‌تر باشد، فعالیت‌های قرآنی نیز به همان نسبت در جامعه فراگیرتر می‌شود از سوی دیگر ما به‌عنوان دستگاه فرهنگی می‌بایست به مردم گزارش عملکرد دهیم و چه جایی امروز بهتر از رسانه‌ها برای گزارش وجود دارد.

ایجاد انگیزه کارکرد رسانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، بابیان اینکه برگزاری هر دوره آموزشی درزمینهٔ قرآن دارای یک افتتاحیه، برنامه اصلی و اختتامیه است که بیان آن در رسانه‌ها می‌تواند ازلحاظ بعد خبری دارای اهمیت باشد، تأکید کرد: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که یک رویداد فرهنگی، قرآنی در شهرمان برگزار شود اما کسی از آن خبر نداشته باشد لذا فعالان تشکل‌های قرآنی ما باید به اهمیت حوزه رسانه واقف باشند و از سوی دیگر رسانه‌ها نیز می‌بایست نگاه خوبی به حوزه قرآنی داشته باشند.

شکری بابیان اینکه ترویج فعالیت‌های قرآنی و دینی بدون کمک رسانه‌ها در جامعه امکان‌پذیر نیست، تأکید داشت: یکی از کارکردهای رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ایجاد انگیزه به‌خصوص در بین جوانان است، امروز اگر نام جوان برگزیده در یک رویداد قرآنی در صدر رسانه‌های استان بنشیند قطعاً احساس خواهد کرد که تلاش‌هایش دیده می‌شود و همچنین این جوان دارای انگیزه برای ادامه راه قرآنی خود خواهد بود که این امر نیز ویژگی دیگر تعامل بین رسانه‌ها و فعالیت‌های قرآنی است.

وی خواستار نگاه ویژه تشکل‌های دینی و قرآنی به مقوله رسانه‌های استان سمنان شد و افزود: یکی از مسائلی که همواره درباره تعامل بین رسانه‌های و نهادهای فرهنگی بیان می‌شود، این است که مدیران دستگاه‌های فرهنگی می‌بایست اهمیت رسانه را درک کنند که در این حوزه می‌بایست اقدامات بیشتری در سطح استان سمنان صورت گیرد.

کد خبر 4287595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha