۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵

با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد؛

تفاهمنامه میان باغ موزه دفاع مقدس و موسسه خانه کتاب امضاء شد

تفاهمنامه میان باغ موزه دفاع مقدس و موسسه خانه کتاب امضاء شد

تفاهمنامه میان باغ موزه دفاع مقدس و موسسه خانه کتاب با حضور روسای این دو مجموعه و همچنین معاون امور فرهنگی ارشاد در محل نمایشگاه کتاب تهران امضاء شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم امضای این تفاهم نامه که در غرفه خانه کتاب که در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، علاوه بر نیکنام حسین پور مدیرعامل موسس خانه کتاب و علی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت.

جعفری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم خانه کتاب را از مجموعه های موفق در مدیریت نشر کتاب در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، مناسب دیدیم که با موسسه خانه کتاب در جهت توسعه نشر کتابهای حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همکاری هایی را به شکل منظم شکل دهیم.

تجلیل از نخبگان و اندیشمندان کتاب های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همکاری خانه کتاب در برنامه «چهل شاهد» که باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن را مدیریت می کند، از دیگر محورهای تفاهم نامه مورد اشاره به روایت جعفری بود.

وی با اشاره به اینکه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزرگترین کتابخانه تخصصی این حوزه را در خود گردآورده است، آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه استفاده موسسه کتاب و همچنین اهالی قلم و نشر از این مجموعه را اعلام کرد.

همچنین نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به مذاکراتی که بیشتر با باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است، گفت: این گفتگوها و جلسات، منجر به امضای تفاهم نامه ای با هدف فراهم کردن شرایط مناسب جهت نقد و بررسی کتابهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بازدید اهالی قلم از بخش های مختلف این مجموعه شد.

وی نیز با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی از همکاری خانه کتاب با باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اجرای برنامه هایی مرتبط با این مناسبت برای اهل قلم خانه کتاب و مجموعه باغ موزه انقلاب اسلامی خبر داد.

به گفته حسینی پور خانه کتاب در اولین گام در راستای اجرای تفاهم نامه اجرا شده،   فردا هزار و صد عنوان کتاب با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را که در سال ۹۶ به چاپ رسیده است را به باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اهداء می کند.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قول مساعد معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه برای تخصیص بخشی از سهمیه خرید کتاب آن برای تهیه آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.

براساس این گزارش محورهای تفاهم نامه یاد شده، کمک به تقویت منابع کتابی، باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تشویق اهل قلم برای تولید منابع مربوط به این حوزه و برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با کتاب های انتشار یافته در این زمینه است.

کد خبر 4293587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha