۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

۲۵۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مناطق دو زبانه تحصیل می کنند

۲۵۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مناطق دو زبانه تحصیل می کنند

اهواز ـ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز یعنی دو برابر کل جمعیت دانش آموزان استان بوشهر در مناطق دوزبانه دانش آموز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: محور همه مباحث بحث تدوین محتوا، برای ایام اوقات فراغت است که در حوزه معاونت پرورشی مشکلی از این بابت نداریم اما بحث تأمین منابع مالی موضوع خیلی مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بنا به اعلام معاون پرورشی، تعداد ۱۴۰ هزار دانش آموز را در پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی، آموزش می دهند، در صورتی که بالغ بر یک میلیون دانش آموزان در این استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اگر از نظر تجهیزات، سخت افزار و مالی پایگاه های اوقات فراغت را تأمین کنیم، قطعا می توان دانش آموزان بیشتری را آموزش داده و اوقات فراغت آنها را غنی کرد.

تقی زاده عنوان کرد: در استان خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز یعنی دو برابر کل جمعیت دانش آموزان استان بوشهر در مناطق دوزبانه و همین تعداد را در مناطق محروم و روستایی داریم؛ بنابراین با توجه به بالا بودن آمار دانش آموزی و پایین بودن برخی شاخص های فرهنگی و اجتماعی باید از این فرصت استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این جلسه مقرر شده تا بر اساس قانون بودجه سال ۹۷ و شوراهای آموزش و پرورش اراضی مازاد شناسایی و تبدیل به احسن شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: دانش آموزان ورزشکار خوزستانی یک روز پیش از نامناسب شدن روابط کشورهای ایران و مراکش برای حضور در المپیاد جهانی وارد مراکش شدند و در شرایطی نابرابر موفق به کسب مقام اول جهان شدند.

کد خبر 4302266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha