۱۷ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۲۷

حمایت وزارت نفت از دانشگاه صنعت نفت

وزیر نفت گفت: همه شرکت‌های تابع وزارت نفت موظف به پشتیبانی از دانشگاه صنعت نفت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب ، سید کاظم وزیری هامانه در بازدید از دانشکده مهندسی نفت اهواز در نشست با رئیس دانشگاه صنعت نفت و رئیس معاونان و اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی نفت افزود: دانشگاه نفت یک سازمان فرابخشی است که به همه بخش های صنعت نفت مربوط می شود و همه وظیفه دارند به ارتقای کمی و کیفی آن اهتمام ورزند.

وزیرنفت با تاکید بر این که کل مجموعه نفت ، هیچ گونه منع قانونی برای کمک به این دانشگاه ندارد ، اظهار داشت: همیاری و همکاری با این دانشگاه باید در اولویت باشد و در انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی صنعت نفت نیز ، اولویت  با پژوهشگاه و دانشگاه صنع نفت است و در غیر این صورتع به دیگر مراکز واگذار خواهد شد.

وزیری هامانه افزود: آموزش باید در مجموعه صنعت نفت نهادینه شود، به گونه ای که دانش آموختگان در آغاز استخدام در شرکت های نفت و گاز  نیازی به گذراند دوره های کار آموزی نداشته باشند.

وزیر نفت اظهار داشت: دانشگاه صنعت نفت باید هم ردیف و جز جدایی ناپذیر شرکت های نفت ، گاز و پتروشیمی باشد و این مجموعه یکدیگر را همپوشانی کنند .

وی تاکید کرد: مدیران شرکت ها اختیار لازم را برای همیاری با دانشگاه صنعت نفت دارند و باید به دور از اسراف ، نیازهای کمی و کیفی آن را بر طرف کنند و در صورت کوتاهی باید پاسخگو باشند.

وزیری هامانه همچنین بر ضرورت دستیابی دانشگاه صنعت نفت به جایگاهی واقعی و بررسی مسائل طرح شده از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه از جمله تامین کادر علمی ، اختصاص بودجه برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی ، توسعه فضای آموزشی ، تامین منازل سازمنی برای اعضای هیئت علمی ، تامین اقلام و ملزومات  اداری و آموزشی تاکید کرد.

وزیر نفت در ادامه این بازدید از دانشجویان دانشکده مهندسی نفت اهواز دیدار و گفتگو کرد. 

گفتنی است، وزیر هامانه که روز پنجشنبه (14 دی ) وارد استان خوزستان شده بود، در مدت اقامت دو روزه در این استان به عنوان نماینده رئیس جمهوری در شورای اداری شهرستان رامهرمز نیز حضور یافت.

وی همچنین از تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ، مجتمع پتروشیمی بندر امام و پالایشگاه شیرین سازی طرح جمع آوری گازهای همراه نفت ( آماک) در اهواز بازدید کرد.

وزیری هامانه در این سفر با مدیران عامل شرکت های تابع وزارت نفت در استان خوزستان ، همچنین مدیر عامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جداگانه تشکیل جلسه داد.

وزیر نفت پس از شرکت در بیست و چهارمین جلسه استانی هیئت دولت ، صبح شنبه (16 دی ) به تهران بازگشت.

کد خبر 431429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha