۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷

در کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم میانه عنوان شد؛

فعالیت ۸ مرکز خرید تضمینی گندم/ظرفیت سیلوها به ۷۴۰۰۰ تن رسید

فعالیت ۸ مرکز خرید تضمینی گندم/ظرفیت سیلوها به ۷۴۰۰۰ تن رسید

میانه- معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میانه از فعالیت هشت مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مشایخی ظهر امروز یک شنبه در کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم میانه با بیان اینکه امسال بر اساس بررسی‌ها پیش‌بینی می‌شود ۱۱۲ هزار تن محصول از گندم‌ زارهای این شهرستان برداشت شود گفت: امسال برنامه‌ریزی برای خرید ۸۵ هزار تن از گندم مازاد کشاورزان شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال شاهد افزایش تولید و کیفیت این محصول استراتژیک در شهرستان هستیم. ظرفیت سیلوها و مراکز خرید شهرستان ۷۴ هزار تن است.

وی در ادامه از جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان خواست تا برای گشایش حساب در بانک از سوی گندم کاران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا در پرداخت ها دچار مشکل نشویم.

مشایخی همچنین با اشاره به اینکه امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین مالی افزایش خرید نداریم، قیمت پایه برای خرید هر کیلو گندم را ۱۳۰۰ تومان با افت ۴ مفید و ۲ غیر مفید عنوان نموده گفت: این قیمت نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.

وی بر نقش تعاون روستایی و اداره غله در خرید گندم و ارائه آمار دقیق اشاره کرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میانه به وجود هشت مرکز خرید گندم درسطح شهرستان اشاره کرده گفت: آدرس مراکز خرید در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بر ضرورت راه اندازی سیلوی پارسیان در شهرستان میانه تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر درست و برنامه ریزی های لازم موجبات رضایت کشاورزان را فراهم آوریم.

سطح زیر کشت گندم درشهرستان میانه به ۸۴۰۰۰ هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم افزایش بهره‌ وری در هر مرحله از تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک تصریح کرد: در این راستا همانند سال‌های گذشته موضوع مهم کاهش ریزش گندم در هنگام برداشت می باشد که با نظارت دقیق بر روند فعالیت کمباین‌ها در مزارع گندم میسعی در به حداقل رساندن میزان ریزش داریم.

جلال رحیم زاده  با اشاره به سطح زیر کشت گندم درشهرستان میانه  به میزان ۸۳ هزار و ۲۸۸ هکتار دیم و یکهزار و ۳۵ هکتار آبی و در مجموع ۸۴ هزار و ۳۲۳ هکتار گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده ها در سال جاری، سامانه پهنه بندی کشاورزان راه اندازی و به کشاورزان اطلاع رسانی شده که در این کار ۸ مرکز خدماتی جهاد و ۳۰ کارشناس نقش بسزایی داشته اند.

وی در ادامه گفت: تا به حال ۸۷ هزار هکتار ثبت مزارع  و ثبت ۱۰ هزار کشاورز در سایت انجام و میزان کاشت و برداشت آنها ثبت شده است.

رحیم زاده میزان ثبت نام شده ها در سایت را ۹۹ درصد عنوان کرده و از یک درصد باقیمانده از کشاورزان خواست تا در اسرع وقت با مراجعه به مراکز مربوطه به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه در پایان از سمپاشی و مبارزه با آفات در مزارع گندم به میزان ۲ هزار هکتار در سن گندم و ۳۰۰ هکتار زنگ گندم خبر داد.

کد خبر 4317306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha