۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷

دولت نباید با قرق‌های اختصاصی رقابت کند

دولت نباید با قرق‌های اختصاصی رقابت کند

معاون سازمان محیط زیست اعلام کرد: به هیچ عنوان دولت نباید در رقابت با قرق اختصاصی قرار بگیرد. ما برای قرق‌های اختصاصی خیلی زحمت کشیدیم و مطمئن باشید که ما تیشه به ریشه خودمان نخواهیم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ظهرابی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر دفاعیات سازمان محیط زیست از صدور پروانه‌های شکار ویژه درست است چرا سازمان به پنهان‌کاری اصرار دارد و به جای اطلاع‌رسانی درست از آغاز کار، همواره پس از کسب اطلاعات توسط خبرنگاران و انتشار در رسانه‌ها به پاسخ دادن اقدام می‌کند، گفت: درباره اطلاع‌رسانی امیدوارم که مشکل با حضور آقای سپنجی رفع شود. خدا شاهد است که روزی که این تصمیم را گرفتیم من گفتم باید حداکثر اطلاع‌رسانی را انجام دهیم چون حتماً با هجمه مواجه خواهیم شد. همان موقع تأکید کردم تا جایی که می‌توانید اطلاع‌رسانی کنید.

حمید ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره کنوانسیون تنوع زیستی هم گفت: در رابطه با کنوانسیون تنوع زیستی هم هیچ تفاوتی در مرجعیت سازمان محیط زیست رخ نداده است. وزارت جهادکشاورزی یکی از نهادهایی بود که دنبال این مرجعیت بود. البته بحث‌های ایمنی زیستی مرجعیتش با وزارت جهادکشاورزی شده که آن یکی از پروتکل های کنوانسیون است اما خود کنوانسیون تکلیفش روشن است.

ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره رقابت سازمان محیط زیست با قرق‌های اختصاصی در صدور پروانه شکار گفت: خدا را شکر که امروز مردم نگران قرق‌های اختصاصی هستند. زمانی که قرق ها راه‌اندازی شد با همین هجمه مواجه بودیم و ما باید توضیح می‌دادیم که مساله بهره‌مندی مردم از منافع شکار است.

ظهرابی تصریح کرد: به هیچ عنوان دولت نباید در رقابت با قرق اختصاصی قرار بگیرد. این موضوع دلایل مختلفی هم دارد. رکورد و تروفه‌هایی که در مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار دارد و خود اهمیت حفاظت در مناطق حفاظت شده شایان توجه است.

وی افزود: من تأکید کردم که قیمت پایه چه برای شکارچی خارجی و چه داخلی حتماً حداقل ۲۵ درصد از قیمت شکار در قرق‌های اختصاصی بالاتر باشد. ما برای قرق‌های اختصاصی خیلی زحمت کشیدیم و مطمئن باشید که ما تیشه به ریشه خودمان نخواهیم زد.

این مسئول افزود: کل مجوز شکاری که با صندوق توافق کردیم تا کنون ۱۰۵ راس است.

ظهرابی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه سعید نمکی علیرغم اینکه سمتی در سازمان محیط زیست ندارد به دلیل اینکه شکارچی است و به شکار هم علاقه دارد در همه موارد تصمیم‌گیری سازمان محیط زیست به ویژه در حوزه حیات وحش دخیل است بدون اینکه در نشست‌های خبری حاضر شود و پاسخگو باشد گفت: سعید نمکی در زمان خانم ابتکار به عنوان مشاور در مناطق حضور پیدا می‌کرد و در زمان آقای کلانتری هم به عنوان مشاور فعالیت دارند. آقای نمکی چون به محیط زیست علاقه دارد و محیط زیستی است به ایشان حمله می‌شود. ما از ظرفیت ایشان استفاده می‌کنیم و ایشان هم در تأمین منابع به ما کمک می‌کنند. در پیگیری درخواست‌های ما در دیگر دستگاه‌ها کمک می‌کنند و غیر از ایشان هم افرادی داریم که به ما کمک می‌کنند.

کد خبر 4319995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha