۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

نشست شورای‌امنیت درباره تجاوز ائتلاف ریاض به بندر «الحدیده» یمن

نشست شورای‌امنیت درباره تجاوز ائتلاف ریاض به بندر «الحدیده» یمن

با تشدید درگیری ها متعاقب تجاوز ائتلاف سعودی به بندر «الحدیده» یمن، شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی را در این خصوص برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، شورای امنیت سازمان ملل با تشدید درگیری ها پس از تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بندر الحدیده یمن اعلام کرد که نشست فوری را برای بررسی آن برگزار خواهد کرد.

شورای امنیت قرار است این نشست را عصر امروز و پشت درهای بسته برگزار کند. این نشست به درخواست انگلیس برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه نیز ساعاتی پیش  با صدور بیانیه ای در خصوص ادامه تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بندر الحدیده یمن هشدار داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمد بود: ادامه این درگیری برای کل یمن فاجعه بار بوده و نیز حل و فصل سیاسی بحران در این کشور را با مانع مواجه خواهد کرد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: درگیری های در این بندر کانال های ارسال تجهیزات درمانی و دارویی برای مردم یمن را قطع کرده، غیرنظامیان را نیز با مشکلات و مخاطرات متعدد و جدی مواجه خواهد کرد.

این در حالی است که تجاوز ائتلاف مذکور به بندر «الحدیده» یمن از دو روز پیش آغاز شده و بر اساس اطلاعات منتشره از سوی رسانه های جمعی، متجاوزان از بمب های ممنوعه خوشه ای علیه مردم و کمیته های مردمی دفاعی در این کشور استفاده کرده اند.

کد خبر 4321064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha