۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱

ضرورت ارتقا توانمندی‌های نیروهای مدیریت بحران/قابلیتهای منطقه۲

ضرورت ارتقا توانمندی‌های نیروهای مدیریت بحران/قابلیتهای منطقه۲

شهردار منطقه۲۲ گفت: نیروهای مدیریت بحران برای موفقیت در مواقع بحرانی باید در جهت بالا بردن توانمندی‌های تخصصی خود تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲، در دیدار صمیمانه با پرسنل مدیریت بحران شهرداری منطقه۲۲ با اشار به رسیدن به فصل تابستان، تصریح کرد: اعضای ستاد باید آمادگی بیش از پیش برای روزهای تعطیلات تابستانی و مناسبت‌های پیش‌روی را داشته باشند.

 وی اجرای مانور" طرح مدرسه آماده" را راهکاری ارزشمند برای سنجش آمادگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برشمرد و افزود: مانورهای طرح مدرسه آماده و مانوری فرضی از وقوع حوادث غیر مترقبه است.

 نوذرپور با تأکید بر این‌که با اجرای مانور "طرح مدرسه آماده" آمادگی دستگاه‌ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پس از برگزاری این مانور هر یک از دستگاها باید در رفع نواقص و توسعه تجهیزات مورد نیاز اهتمام جدی داشته باشند تا در مواقع بحرانی مشکلی ایجاد نشود.

 شهردار منطقه۲۲ با تأکید بر این‌که حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در محل‌های وقوع حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است، یادآور شد: لازم است نیروهای مدیریت بحران برای موفقیت در مواقع بحرانی در جهت بالا بردن توانمندی‌های تخصصی خود تلاش کنند.

 در ادامه این جلسه نیز حسن جعفریان مدیر ستاد بحران منطقه۲۲ با اشاره به ، گفت: حوادث طبیعی همواره غیر مترقبه هستند، از این‌رو باید همواره آمادگی لازم برای مقابله با آنها به ویژه در روزهای تعطیلات تابستان وجود داشته باشد.

 جعفریان با بیان این‌که مدیران بحران باید همواره و در هر لحظه در دسترس بوده و پاسخگو باشند، گفت: برگزاری مانورها برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌ها و ایجاد فضای فرضی و مشابه وضعیت‌های بحرانی برای مدیریت در شرایط وقوع حوادث غیر طبیعی انجام می‌شود .

منطقه دو ، منطقه فرصتهای سرمایه گذاری شهر تهران

همزمان با اعلام عمومی  برگزاری نمایشگاه رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران اولین جلسه هماهنگی منطقه ۲ در راستای حضور دراین  رویداد بین المللی با هدف هم اندیشی در برگزیدن طرح ها ، فرصت ها و پروژه های بالقوه با قابلیت ارائه در نمایشگاه مزبور با حضور مدیران شهری منطقه ۲ برگزار شد.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در این خصوص اظهار داشت : منطقه ۲ شهرداری تهران با ویژگی هایی چون وسعت ، جمعیت ، بافت شهری ، جغرافیا ، معابر دسترسی و ...به عنوان منطقه ای سرشار از فرصتها در جهت سرمایه گذاری متقاضیان در راستای ارائه خدمات به شهروندان است که پتانسیل سرمایه گذاری در محوری هفت گانه را دارا می باشد.

شهردار منطقه ۲ همچنین افزود: اولویت های سرمایه گذاری منطقه ۲ از طریق ارزیابی از شاخصه های مدرن شهری و با تقدم شاخصه های محیط زیست ، آموزش شهروندی و هوشمند سازی در نشست های کمیته سرمایه گذاری منطقه مورد بررسی قرار گرفته و بر  اساس آن عملیاتی می گردد.

وی با اشاره به اهمیت رویداد بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری شهر تهران گفت : حضور موثر شهرداریها و شرکتهای بخش خصوصی در چنین رویدادی ، زمینه ساز برقراری ارتباط موثر با سرمایه گذاران بالقوه داخلی و خارجی و معرفی ظرفیتهای موجود خواهد بود.

رسول کشت پوربا تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیتهای بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف و سیاستهای شهرداری تهران خاطر نشان کرد:استفاده مطلوب از ظرفیتهای بخش خصوصی و بهره مندی از ایده های فکری و منابع مالی بخش خصوصی ضمن ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به شهروندان می تواند مدیریت هزینه مدیریت شهر را در پیش داشته باشد.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در پایان افزود : اجرای طرح سوخت رسانی سیار خودروها (پیدو) ، جمع آوری هوشمند پسماند خشک شهروندان منطقه از طریق اپلیکیشن زیست آپ ، برگزاری نشستهای تخصصی طراحی معابر اختصاصی در فضای شهری منطقه ۲  و آغاز نشست های تخصصی ساماندهی محلات فرحزاد ، اسلام آباد و دره حسنک از جمله طرحهای موجود در بسته سرمایه گذاری منطقه ۲ است .

کد خبر 4322593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha