۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷

معاون استاندار گلستان خبر داد:

کاهش آمار خودکشی گلستان طی یک سال گذشته

کاهش آمار خودکشی گلستان طی یک سال گذشته

گرگان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کاهش آمار خودکشی در استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی، در اولین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای منجر به کاهش آمار خودکشی طی سال گذشته در گلستان شد که تصویب طرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یکی از همین اقدامات بود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: به گواه مرکز روانشناسی ایران، کشور ما جزء ۱۰ کشور دارای بیشترین میزان افسردگی در جهان است و طی سال های اخیر شاهد هستیم که آستانه تحمل جامعه به شدت پایین آمده و نافرمانی های مدنی هم افزایش یافته است.

طهماسبی ادامه داد: به دستور وزارت کشور از میان عمده آسیب های اجتماعی تمرکز ما در استان روی ۶ آسیب خواهد بود که شامل اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی گری، طلاق، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در حوزه اعتیاد طی سه ماه اول سال بیش از ۲۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم که آماری بی سابقه است و از این بابت کمال تشکر را از نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی داریم.

وی افزود: در حوزه تکدی گری هم با همکاری فرمانداران، بخشداران، شهرداری های استان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با جمع آوری متکدیان، توانسته ایم تکدی گری را در استان گلستان به حداقل برسانیم.

طهماسبی حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیرمجاز را مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق آمارهای رسمی در بیش از ۷۰۰ هکتار از مساحت استان، سکونتگاه های غیرمجاز و حاشیه نشینی وجود دارد که مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی کار در این حوزه، جهت ایجاد برخی زیرساخت ها و امکانات در این مناطق پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته آشنایی با معضل حاشیه نشینی و شناسایی سکونتگاه های غیرمجاز همواره یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه اجتماعی بوده و امیدواریم این دغدغه به سایر مدیران استان هم تسرّی پیدا کند.

وی با بیان این که مناطق آلوده به مواد مخدر غالباً در دل سکونتگاه های غیرمجاز و حاشیه نشینی اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه، سازمان و نهاد استان نسبت به پاکسازی مناطق آلوده وظیفه مندی دارند.

کد خبر 4326948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha