۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲

تجلیل از نوجوانان قرآنی در دومین سالگرد دارالقرآن تسنیم

تجلیل از نوجوانان قرآنی در دومین سالگرد دارالقرآن تسنیم

مراسم دومین سال تأسیس دارالقرآن تسنیم با تجلیل از نوجوانان قرآنی در سالن کتابخانه ۱۳ آبان شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم دومین سال تأسیس دارالقرآن تسنیم با حضور  جمالی پور، فرماندار ویژه شهرستان ری، مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی استان تهران و حجت الاسلام علی کنگرلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد.

این مراسم با تجلیل از مربیان ، اساتید و قاریان قرآن فعال در مجموعه تسنیم همراه بود.

در این مراسم که همراه با تلاوت قاری ممتاز  محمد اسدی  انجام پذیرفت، بعد از نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام علی کنگرلو به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام علی کنگرلو در اختتامیه سومین دوره آموزش قرآن دارالقرآن تسنیم که با حضور هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، مهدی نادی، مسئول امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران و قاریان و قرآن آموزان در سالن کتابخانه « ۱۳ آبان» برگزار شد، با اشاره به فضیلت آموزش قرآن گفت: یادگیری و یاددهی قرآن پاداش بزرگی دارد.

وی افزود: در خصوص اهمیت آموزش قرآن همین بس که خداوند از خود به عنوان «معلم قرآن» یاد می‌کند و می فرماید «الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ»، همچنین یکی از وظایف بسیار مهم پیامبر گرامی اسلام(ص) تلاوت و آموزش قرآن به مردم است، که در قرآن می فرماید: «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ»

رییس اداره تبلیغات اسلامی ری با تشکر از مربیان، قاریان، و والدین دانش آموزان قرآن آموز گفت: آموزش قرآن مقدمه ای برای بهره مندی بیشتر از مفاهیم قرآن در سبک زندگی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

کنگرلو با اشاره به چندآیه شریفه قرآن گفت: دراین شرایط رجوع به قرآن وسبک زندگی بهترین راه مقابله با اسیب های اجتماعی است.

در ادامه کلیپی کوتاه از افاضات استاد  عباس سلیمی در مراسم اولین سال تاسیس پخش شده و  محمد علی رزمی آرا مسئول مالی دارالقرآن تسنیم  گزارشی از فعالیت های مجموعه ارائه نمود.

سپس قاری نوجوان محمد عبدلی با تلاوت تقلیدی آیاتی سوره مبارکه حجرات و قاف پرداخت که با تشویق حضار همراه شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از ۸۰ نفر از قاریان، نفرات برتر دوره های آموزشی روخوانی، روان خوانی، تجوید و همچنین مربیان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، دارالقرآن تسنیم از مراکز قرآنی است، که در مدت فعالیت ۲ ساله خود ۴۸۲ محفل قرآنی در منطقه « ۱۳ آبان» و در ۷ مسجد برگزار کرده و بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان را آموزش های مختلف قرآنی داده است.

کد خبر 4334118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha