۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲

تا پایان سال‌جاری؛

کرمانشاه صاحب پژوهشکده تحقیقات سلامت می‌شود

کرمانشاه صاحب پژوهشکده تحقیقات سلامت می‌شود

کرمانشاه-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی پژوهشکده تحقیقات سلامت در این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه توضیحاتی در خصوص موفقیت‌های کسب شده توسط مرکز تحقیقات و فناوری کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق به کسب رتبه دوم پژوهشی و رتبه سوم تولید علم در میان ۲۳ دانشگاه تیپ ۲ کشور شد.

وی افزود: همچنین این دانشگاه توانست در رتبه‌بندی صورت گرفته رتبه اول رهبری در انتشار و برونداد پژوهشی را با اختلاف معناداری نسبت به سایر دانشگاه‌ها کسب کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مرکز تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت استان رتبه اول را کسب کرد، ابراز داشت: این دانشگاه سال گذشته از نظر شاخص مقالات پراستناد جزو یک درصد برترهای کشوری شد که این یک دستاورد مهم برای استان است.

نجفی خاطرنشان کرد: امسال اولین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان "پژوهشکده فناوری های سلامت" به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز فعالیت گرفت و این مهم به تصویب رسیده است، این پژوهشکده از سه مرکز تحقیقات بیولوژی، دارورسانی نانو و باروری و ناباروری تشکیل شده است.

وی هر پژوهشکده را معادل یک دانشکده اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاعات پژوهشکده دوم به وزارتخانه ارسال شده و تا پایان سال این پژوهشکده با عنوان" پژوهشکده تحقیقات سلامت" راه اندازی خواهد شد.

نجفی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ما برای راه‌اندازی ۳ پژوهشکده عوامل محیطی موثر بر سلامت، مرکز تحقیقات دارویی و مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد است که با این روند به یک پژوهشگاه برسیم، یک پژوهشگاه معادل آموزشی یک دانشگاه خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: پژوهشکده دوم نیز در حال بررسی است، اما هنوز برای پژوهشکده سوم تصمیمی گرفته نشده است.

وی از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت ساختمان پژوهشگاه خبر داد و افزود: این رقم قبل از افزایش قیمت دلار تخصیص داده شده است و اکنون با این روند شاید ۷۰ درصد از کار ساخت را بتوانیم انجام دهیم.

نجفی اظهار داشت: این مبلغ را هیئت امنای دانشگاه در قالب تسهیلات بانکی مصوب کردند و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته نجفی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸ دانشکده و ۱۴ مرکز تحقیقاتی دارد که بیش از ۵ هزار نفر دانشجو و ۴۴۹ نفر عضو هیئت علمی در آن فعالیت دارند که از این تعداد ۱۷ نفر استاد، ۱۰۱ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

کد خبر 4334705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha