۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱

در راستای سیراب کردن حیات وحش انجام می‌شود؛

نذر طبیعت دوست‌داران محیط زیست در کهیاز اردستان

نذر طبیعت دوست‌داران محیط زیست در کهیاز اردستان

اصفهان - دوست داران محیط زیست زواره ای چهار تانکر آب را نذر حفاظت از حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کهیاز اردستان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، مشکل  کمبود آب و علوفه در برخی مناطق حفاظت شده اصفهان، دوست‌داران و خیران محیط زیستی را بر آن داشته است تا با نذر طبیعت در قالب اهدای علوفه و یا امکانات لازم برای ایجاد آبشخور به حفاظت از حیات وحش بی بدیل استان کمک کنند.

منطقه شکار ممنوع کهیاز اردستان از دشت ها، کوه ها و تپه ماهورهای متعددی تشکیل شده است و از مهمترین‌ گیاهان‌ منطقه‌ می‌توان‌ به‌ بادام‌ کوهی‌، انجیز، گز، تاغ‌، خارشتر، درمنه‌ و قیچ‌ اشاره‌ کرد.

 آهو، قوچ‌ و میش‌، روباه‌ شنی‌، گرگ‌، شغال‌ و تشی‌ نیز گونه‌های‌ مهم‌ پستاندار منطقه‌ محسوب‌ می‌شوند، همچنین‌ هوبره‌، کبک‌، تیهو، زنبور خور معمولی‌، چکاوک‌ کاکلی‌، کبوتر جنگلی‌ و دم‌ جنبانک‌ خاکستری‌ در زمره پرندگانی‌ هستند که‌ در این زیستگاه محیط زیستی یافت‌ می‌شوند.

کهیاز از جمله مناطقی است که در سال‌های اخیر به دلیل واقع شدن در منطقه کویری با مشکل شدید کمبود آب مواجه شده است و بر این اساس در هفته اخیر چند خیر زواره‌ای اقدام به اهدای چهار تانکر آب و مصالح لازم برای ساخت آبشخور در این منطقه کردند.

گفتنی است در ماه‌های گذشته نذر هشت تن علوفه برای منطقه کلاه‌قاضی، دو تن علوفه برای پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی ۱۰ تن علوفه خشک به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال برای پناهگاه حیات وحش عباس آباد و دیگر نذرهای زیستی دوست‌داران محیط زیست دیگر مناطق حفاظت شده انجام شده است.

آزادسازی حیوانات و پرندگان با خریداری از شکارچیان از دیگر نذرهایی است که در ماه‌های گذشته دوست‌داران محیط زیست به آن اقدام کرده‌اند.

کد خبر 4348129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha