۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۰

با حضور ۱۵ گروه داخلی و خارجی؛

جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو درسنندج آغاز شد

جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو درسنندج آغاز شد

سنندج- چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو با حضور ۱۵ گروه و ۲۰ مولودی خوان داخلی و خارجی در سنندج کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، نماینده بنیاد امام رضا (ع) در استان کردستان  در افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی که عصر امروز سه شنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، با اشاره به اینکه این جشنواره از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا در کشور است، گفت: این جشنواره همزمان با دهه کرامت دراستان کردستان و در دو بخش گروهی و انفرادی از امروز برگزار شده است.

سامان احمدی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره هم شاهد استقبال گسترده ای از مولودی خوانان و گروه های مولودی خوان هستیم به گونه ای که بعد از بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۱۴ گروه مولودی خوانی و ۱۶ مولودی خوان به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.

وی اضافه کرد: یک گروه مولودی خوانی و چهار مولودی خوان از اقلیم کردستان عراق نیز در جشنواره حضور دارند.

احمدی یادآورشد:  پرویز گلپسندی، خلیفه جلال زندسلیمی و فرزاد عندلیبی داوری مرحله انتخاب آثار را برعهده داشتند

 وی شعار این دوره از جشنواره را «امام رضا اسوه اخلاق و گفتگو» ذکر کرد و افزود: انتخاب شده است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو در راستای  تولید آثار کیفی دینی برای احیای فرهنگ ناب محمدی برگزار شده است.

نماینده بنیاد امام رضا (ع) در استان کردستان  با اشاره به اینکه رقابت در این جشنواره مبتنی بر رفاقت، تبیین اخلاق حسنه حاکم در تکایا و خانقاه و بقاع متبرک است، بیان کرد: اجرای گروه ها و مولودی خوانان در این دوره از جشنواره در مجتمع فجر و جنبی در خانه کرد سنندج برگزار می شود.

گفتنی است، چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو ۲۶ تا ۲۸ تیر جاری در خانه کرد و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

کد خبر 4349962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha