۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۸:۲۷

نماینده کمیته مربیان بانوان؛

 از حمایت‌های خادم بدون در نظر گرفتن جنسیت در کشتی تشکر می‌کنم

 از حمایت‌های خادم بدون در نظر گرفتن جنسیت در کشتی تشکر می‌کنم

نماینده کمیته مربیان کشتی‌های بانوان برگزاری چندین دوره رقابت های کشتی کلاسیک و کلاس های ارتقای دانش افزایی مربیان را دلیلی برای بهبود و پیشرفت فنون دختران کشتی‌گیر می‌داند.

فراست مبتدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند رو به رشد اجرای فنون کشتی در بین کشتی گیران گفت: ابتدا به فدراسیون برای راه اندازی لیگ کشتی تبریک می گویم چرا که گام موثری در کشتی بانوان برداشته شده است. حدود یک سال و نیم از راه اندازی کشتی کلاسیک بانوان گذشته  و فدراسیون در این مدت بیکار نبوده است. مدام کلاس های ارتقا و دانش افزایی مربیان برگزار شده است و کشتی گیران نیز در چند دوره مسابقات حضور داشته اند. طبیعی است که شاهد پیشرفت کشتی گیران در اجرای فنون باشیم.

فراست مبتدی درباره برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی کلاسیک بانوان گفت: چند کشور برای حضور در مسابقات جهانی اعلام آمادگی کردند ولی هنوز آمار قطعی تعداد کشورهای شرکت کننده مشخص نیست. این را نیز باید در نظر بگیریم که رقابت  برای نخستین بار در سطح جهان برگزار خواهد شد و شاید برای برخی از کشورها ناشناخته باشد. به همین دلیل باید سطح انتظار را برای دور نخست پایین بیاوریم. قطعا پس از برگزاری نخستین دوره منتظر استقبال چشم گیر سایر کشورها خواهیم بود.

وی  درباره تفاوت کشتی کلاسیک با کشتی آزاد گفت: هیچ تفاوتی از نظر اجرای فنون و تکنیک وجود ندارد و فقط تغییرات در نوع پوشش، تایم مسابقات و شرایط داوری است.

مربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان در ادامه درباره برگزاری  رقابت های قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشور آلیش نسبت به سال گذشته متفاوت بود، سطح فنی آلیش کاران تغییر کرده بود و استقبال خوبی را از استان ها شاهد بودیم. مدال طلا در بین ۶ وزن حاضر در مسابقات بین ۶ استان کشور تقسیم شد و این نشان از این دارد که همه استان ها در بخش آلیش در تلاش هستند. مسابقات قهرمانی جهان شهریور ماه به میزبانی قرقیزستان برگزار خواهد شد و زمان زیادی نداریم.

فراست مبتدی در پایان گفت: از رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که پدر دلسوز کشتی است و بدون در نظر گرفتن جنسیت از کشتی حمایت می کند، تشکر می کنم. همچنین از زحمات منظمی (نایب رئیس کشتی بانوان) تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برای جامعه کشتی دارم.

کد خبر 4352034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha